Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor de tips, ik had output sharpening aangevinkt in lightroom dan zal het origineel niet scherp genoeg geweest zijn.
Wat betreft de 2de foto, volledig akkoord, ik had graag de diagonaal oplopende lijn over de paddestoel topjes benadrukt, hoe zou jij de crop gedaan hebben? Of wat fotoshoppen aan de rechterkant? Origineel hieronder.
Ik zou eens een uitsnede proberen net onder de voetjes door en rechts van het kleine zwammetje, telkens een centimetertje ademruimte behouden. Links zo veel mogelijk diepte behouden.
Mooie foto's met absolute voorkeur voor de eerste .
grtjs,
Edje c
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Ik zou eens een uitsnede proberen net onder de voetjes door en rechts van het kleine zwammetje, telkens een centimetertje ademruimte behouden. Links zo veel mogelijk diepte behouden.
Thanx voor de tip, dat ga ik seffens eens proberen!
En bedankt voor de lovende comments, ik ben nog beginneling, als ik er eentje showcase waardig vind dan zet ik hem eens in die rubriek, ik zie toch nog een kwaliteitsverschil met showcase foto's hoor, vooral scherpte.
Geef mij maar nr 2 zoals in 1ste post.
Geeft een mooie virtuele diagonaal lijn, onstaan uit de toppen van de paddestoelen en de achtergrond.
en zeker dat deze foto een mooie diepte creëerd.
geeft de foto dat ietje meer dan de "gewone" paddestoel-foto's
enkel spijtig dat de orginele kleur er niet meer in zit
Foto 2 en foto 3 krijgen mijn voorkeur.
Wat betreft de uitsnede voor foto 2 ... Misschien eens uitsnijden tot net over de tweede van rechts en dan ook nog wat van onder er eventueel af. Voor de rest laten zoals hij is.
Compo en standpunt van foto 3 is mooi gekozen.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Ik vind dat tof, sommigen kankeren daarop, dat iedereen toch zijn "eigen" visie heeft, gelijk hier met "waar maken we onze crop". Gelukkig maar, anders trokken we allemaal dezelfde foto"s, zou een saaie boel zijn... :->
Deka, wat jij zegt klopt, heb ik ook eens geprobeerd en ziet er ook goed uit!
Nu zit ik met een luxeprobleem, welke wordt het nu.... :->
Comment