Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Astrid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Astrid

Deze kwamen zo uit mijn camera gerold. Wat is goed, wat is slecht?

Re: Astrid

Wat is de bedoeling van je bij het plaatsen van de foto's? Deze vrag is niet negatief bedoeld.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik vind de 2de foto de beste qua standpunt en compositie.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

foto's van standbeelden houden meestal weinig creativiteit van de fotograaf in.

dit zijn als het ware copies van het standbeeld, zonder eigen interpretatie.
        fotografisch kan dit mij dus niet boeien.

Comment

Compo 1 is voor mij het meest geslaagd.
          Retinas
          Canon EOS 50D, 18-200mm IS

Comment

Dat standbeelden saai zijn en van weinig creativiteit van de fotograaf getuigen, daar ben ik mij ook bewust van. Dit was echter voor een oefening in omzetten naar zwart-wit en ik dacht slim te zijn en iets te nemen met weinig nuanceverschil. Ik had ze hier dus gepost om tips te krijgen rond compo en scherpte. Ben nog beginnertje dus alle beetjes helpen, nietwaar. Ik vind ook dat ze er precies zo 'uitgesneden' op staat, is dit omdat de achtergrond uit één egaal vlak bestaat?

Comment

Qua compo vind ik de derde het beste en de eerste (door de storende achtergrond achter de schouders) de minste.
              Standbeelden fotograferen is erg moeilijk vind ik. Wanneer je niets van de omgeving meeneemt is het enkel een copie zoals control-z al aangaf. Wanneer je een relatie tussen de omgeving en het standbeeld kan vastleggen heeft dit al een pak meer waarde.
              Een detail van het hoofd beeldvullend fotograferen kan hier ook nog iets geven denk ik door de mosgroei... dan krijg je zo'n mos-in-de-vorm-van-een-vrouwengelaat-foto (ja dat is een echt woord)
              Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Toch zijn het intressante foto's.
                Het lijkt inderdaad dat het standbeeld op de achtergrond is geplakt. Dit komt door de contrasten die ontstaan door het blauwe en het vuil groen grijs van het standbeeld, de lichte achtergrond en het donkere standbeeld, de afgetekende scherpe randen van het standbeeld.
                In de eerste foto wordt dat het best geillustreed mede door het klein beetje achtergrond
                dat boven en opzij van haar schouders komt piepen.
                Door de beperkte DOF, waardoor de achtergrond onscherp wordt, krijg ik hier op mijn scherm een klein beetje een 3D effekt waardoor het standbeeld los komt van de achtergrond wat een positief gegeven is.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                X