Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nacht- & bliksemfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nacht- & bliksemfoto

Deze avond genomen. Volgens mij zijn de stralingen rond de antenne goed te zien, althans op mijn scherm. Of kan het iets anders zijn ?
    Last edited by Grupello; 25 september 2010, 17:57.

Re: Nacht- & bliksemfoto

Dit is speciaal, niet zozeer geslaagd als bliksemfoto maar die straling rond die mast nog nooit gezien !!

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dit is speciaal, niet zozeer geslaagd als bliksemfoto maar die straling rond die mast nog nooit gezien !!

grts
      Sieg
      Zouden het wel stralingen zijn van de mast ? Iemand meer info ?

Comment

misschien eens naar het KMI sturen?
        Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

mooie sfeer ;p maar idd rara cirkels rond je antene...

Comment

Photoshop, foutje in de lens, filter, natuurverschijnsel ?
            Het zou raar zijn dat je met een camera en bliksem de straling van een antenne zichtbaar kunt maken

laat het speculeren beginnen
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

het is weer eens wat anders dan de doorsnee bliksemfoto, het heeft wel iets maar de focus wordt wel zéér naar de cirkels getrokken...
              doorsturen naar het KMI lijkt me een goed idee (en achteraf uiteraard het antwoord posten)

Comment

Ik vind het een heel speciale foto, iets apart in elk geval. heb je nog een speciale bewerking toegepast? Er is veel ruis en precies een beperkte kleurdiepte.
                De cirkels rond die antenne zorgen natuurlijk voor extra discussie. Het valt wel op de de cirkels mooi in het midden van je foto liggen. Zou het toeval kunnen zijn dat het net op de plaats van de antenne is? Misschien ligt het aan je camera en moet je nog eens wat foto's nemen onder de zelfde omstandigheden zonder dat de antenne in beeld is. Kijken of het dan ook voorkomt. Ik ben wel benieuwd naar een verklaring voor het fenomeen. De drukgolf van de donderslag misschien?

Comment

Sommige antenne's zijn kankerverwekkend, inderdaad er staan er nog een heleboel opgesteld. Maar of dat dit visueel te zien is....of enige andere signalen visueel te zien zijn??? Zeker naar het KMI sturen zoals reeds eerder gezegd is. Naar Frank Deboosere sturen zou ook nog kunnen, die zal dat fenomeen wel onderzoeken.

Virtua Cop
                  Leave no Trace

Comment

Bliksem zelf heeft ook een elektromagnetisch veld rond zich, en daar zie je het niet, dus is het getrukeerd of ligt het aan de camera.
                    En let eens op de lichtjes linksonder, daar zie je ook zoiets vanaf stralen.
                    De antennepunt ligt ook niet mooi in het midden van de cirkels

Trouwens de straling die zo een antenne afgeeft is 3D ( cilinder of bolvormig naargelang de vorm van de antenne)

Ik zeg 'FAKE'

Ik vind dit eigenlijk wel een goede foto, hij trekt alleszins de aandacht ook al is het niet volgens de regels van de kunst.

ps: zie ook niet veel andere foto's van 'Grupello'. Hmm ... mysterieus

Comment

Zoek eens naar "Schlieren photograhpy" een techniek om luchtstromingen zichtbaar te maken. Licht gaat zich anders gedragen, anders breken als de luchtdruk veranderd. Denk bijvoorbeeld aan de drukgolf die je kan zien van een vliegtuig die door de geluidsmuur gaat, of de luchtspiegelingen op een heet wegdek. Een kleine uitleg vind je in dit filmpje.
                      Ik heb geen idee of dit fenomeen iets met die cirkels te maken heeft. Maar uiteindelijk is zo'n donderslag toch een ferme schokgolf. Dus is het misschien een mogelijke denkpiste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Virtua Cop Bekijk bericht
                        Sommige antenne's zijn kankerverwekkend
                        Graag een bron welke deze statement wetenschappelijk bevestigd..! Niet alles wat je leest is "waar"...

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Bliksem zelf heeft ook een elektromagnetisch veld rond zich, en daar zie je het niet, dus is het getrukeerd of ligt het aan de camera.

Dat is wel een hele snelle conclusie...het veld rond de bliksem zal allicht andere eigenschappen (kunnen) hebben dan die rond de antenne...

rest van je verhaal ben ik het wel deels mee eens (met name de antenne die niet in het midden van de cirkels zit), maar op zulke manieren een conclusie formuleren is wel heel kort door de bocht natuurlijk
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Nog een feit is, dat deze antenne dan een monotoon signaal zend.
                          Want bijvoorbeeld spraak is een geluid dat uit meerdere golflengten bestaat. Zelfs donder is niet monotoon van aard.
                          Dus de cirkels zijn alvast niet de oorzaak van de antenne of van de bliksem

Genoeg bewijzen?

Volgens mij zit 'Grupello' lekker te lachen achter zijne pc.
                          Last edited by jumpforjoy; 24 september 2010, 18:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht

ps: zie ook niet veel andere foto's van 'Grupello'. Hmm ... mysterieus
                            Mijn foto's op BD worden overgezet van TinyPic naar Photobucket, zie onder andere uitgebreide discussies hier op het forum.

Comment

Ik heb het niet over alle antennes hé. Er zijn sommige oudere antennes die kankerverwekkend zijn. De laatste generaties zijn dat niet.
                              Maar soit we gaan off-topic....back naar de foto.

Virtua Cop
                              Leave no Trace

Comment

Working...
                              X