Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smullen maar .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Smullen maar .

Gelieve u niet van commentaar te onthouden .
    Alle reacties zijn welkom .

Gemaakt met kitlens 18-105 , maar wel hard gecropt .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Re: Smullen maar .

Het is heel moeilijk om met deze kitlens een deftig resultaat te krijgen.
    Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd.
    Zorg ervoor dat de oogjes scherp zijn. Je scherpstelling zit nu op de pootjes, dat maakt het minder aantrekkelijk.
    Je compositie is wel tamelijk goed, al zit je beestje hier wel tamelijk centraal. Een centimetertje of twee/drie naar rechts had geen kwaad gekunnen.
    De kleuren komen mooi uit, maar er zit tamelijk wat ruis in, dit waarschijnlijk door het croppen.
    Blijven oefenen en je maakt nog vele schitterende plaatjes. (Ik kan het zelf ook nie met die lens zenne )
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Het is heel moeilijk om met deze kitlens een deftig resultaat te krijgen.
      Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd.
      Zorg ervoor dat de oogjes scherp zijn. Je scherpstelling zit nu op de pootjes, dat maakt het minder aantrekkelijk.
      Je compositie is wel tamelijk goed, al zit je beestje hier wel tamelijk centraal. Een centimetertje of twee/drie naar rechts had geen kwaad gekunnen.
      De kleuren komen mooi uit, maar er zit tamelijk wat ruis in, dit waarschijnlijk door het croppen.
      Blijven oefenen en je maakt nog vele schitterende plaatjes. (Ik kan het zelf ook nie met die lens zenne )
      Waarom zou men met een kitlens geen een deftig resultaat kunnen hebben.
      Gebruik een lens voor wat ze bedoeld is.
      Een kitlens is bedoeld voor de beginnend fotograaf. Niet meer en niet minder.
      Een kitlens die niet gemaakt is voor macro kan dan ook niet gebruikt worden voor macro zoals hier. Croppen is geen macro maar de kitlens krijgt hier wel de schuld.
      Crop tot het oog alleen en de kwaliteit gaat nog meer achteruit, maar de kitlens krijgt wel de schuld.
      De slechte kwaliteit van deze foto komt alleen door de crop en niet door de kitlens.
      De scherpte op de poot en niet op de ogen komt door het slechte scherpstellen van de fotograaf en niet door de kitlens.
      Het compo heeft de fotograaf ge.kozen en niet de kitlens
      Dat de belichting goed is heeft te maken met de instellingen van de camera en niet door de kitlens.
      En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
      Waar je wel gelijk in hebt is dat er een verschil is tussen een lens van enkele tientjes en een lens van 1000 euro of meer.
      Maar geef een goed fotograaf een toestel met een kitlens en hij zal ook goede foto's maken.

Robby Bb
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Dat bedoelde ik, dat het moeilijk is om macro's te maken met een kitlens omdat ze daar niet voor gemaakt is of omdat mensen niet weten hoe ze die moeten gebruiken om op de minimale scherpstelafstand te komen. Ik heb die lens zelf ook en ben er heel tevreden over. Een bloem krijg ik wel scherp in beeld zonder te croppen, weliswaar in close-up en niet in macro
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
        X