Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de rand van de Mandel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aan de rand van de Mandel

Ik ben sinds deze week begonnen met fotograferen en heb een basis curcus gevolgd waarin ik leerde omgaan met mijn fototoestel en het eigenhandig instellen ervan.
    Dit was men aller eerste foto en daarom ook de eerste die ik op het forum plaats

Hopelijk is hij voor jullie ook geslaagd

FUJIFILM FinePix S200EXR f5 1/140sec ISO 400
    Last edited by Jona B.; 28 augustus 2010, 18:44.

Re: Aan de rand van de Mandel

Hallo iedereen, Ik zat vol spanning te wachten om commentaar te krijgen op mijn foto en na 53 keer bekeken te zijn is er nog geen reactie gevallen.
    Het zou me echt plezier doen als ik een mening van iemand krijg goede of slechte, ik wil graag bijleren.

Dank je wel voor het bekijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona B. Bekijk bericht
      Hallo iedereen, Ik zat vol spanning te wachten om commentaar te krijgen op mijn foto en na 53 keer bekeken te zijn is er nog geen reactie gevallen.
      Het zou me echt plezier doen als ik een mening van iemand krijg goede of slechte, ik wil graag bijleren.

Het eerste wat je hier mag leren is geduld. Ik moet wel een twee of meer dagen
      wachten op een reactie. En dan is het nog maar de vraag of je wat kan leren van die
      reacties. Ik ben geen expert op het terrein van landschapsfoto's.

Ik vind hem niet slecht.
      Zelf zou ik onder een randje hebben weggesneden tot net boven dat witte puntje bij het
      midden. En rechts had ik er dan ook wat afgedaan, wellicht de rand midden door de
      boom. Dat muurtje doet afbreuk aan de sfeer die ik best mooi getroffen vind.

Het belangrijkste is echter dat je zelf overtuigd bent van jouw eindprodukt.
      Als dit het eerste is, belooft dat wel wat voor de toekomst.
      Doe vooral je eigen ding en ga niet alleen maar alles op dit forum zitten namaken in de
      jacht op bewonderende opmerkingen waarvan je niet zoveel kan leren.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Bedankt voor je reactie,
        Heb je advies eens uitgeprobeerd, het muurtje had ik zelf nog niet echt opgemerkt en is inderdaad een beetje storend.
        Als ik het muurtje er af snij vind ik de zon iets te overheersend op de foto.

PS: ik zal ook wat meer geduld uitoefenen

Comment

Probeer misschien het muurtje weg te klonen in PS, als je niet graag knipt?
          groeten
          Renée

Comment

ik vind de foto zeker en vast gelukt! Het schept een speciale sfeer van de zomer... een warme zomeravond met een mooie afsluitende zon... (of was de foto 's ochtends genomen?)

het muurtje was mij zelfs niet opgevallen... ik zou eerder wat meer van de bovenkant ofzo afsnijden... maar dat is voor mij niet noodzakelijk

proficiat
            Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
            |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

Comment

Een mooie binnenkomer. Je hebt zeker reeds heel wat zaken onder de knie.
              Zo zie je maar dat je aan een vuile (jammer) rivier toch mooie foto's kan maken.
              Groetjes

Comment

Bedankt voor jullie reacties en tips.
                Hij is inderdaad 's avonds genomen .
                Heb het muurtje proberen weg werken in PS, goed gelukt of onnatuurlijk ?
                Vanboven dan ook een stukje afgesneden zoals jullie voorstelden.

Groetjes Jona

Comment

wow, echt goed gedaan (naar mijn mening), ik zie niets van dat muurtje terug!

proficiat!
                  Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
                  |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

Comment

Bedankt voor jullie reacties en tips.
                    Hij is inderdaad 's avonds genomen .
                    Heb het muurtje proberen weg werken in PS, goed gelukt of onnatuurlijk ?
                    Vanboven dan ook een stukje afgesneden zoals jullie voorstelden.
                    Ook dat wegwerken van ongewenste elementen zal steeds beter gaan lukken.

Het is overigens gebruikelijk dat de update erbij wordt geplaatst in de eerste post.
                    Dan stel je iedere belangstellende makkelijker in staat om de beide versies te vergelijken.

Groet en succes verder.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Tja,

dat heb je wel op dit forum soms, in een aantal rubrieken is dat soms storend. Af en toe ga ik op kruisvaart om foto's die 0 respons krijgen toch iets of wat becommentariëren, maar ik heb zelf foto's staan met 90+ kijkers waar niemand iets op schrijft. En daar maak ik me ook wel eens druk in. Zelf veel commentaar schrijven helpt, want als iedereen die refleks krijgt etc. etc. etc.

Dit gezegd zijnde, dit is een onmogelijke situatie, de zon staat nog te hevig, dat gedeelte van de foto is verbrand, en uit de rest valt niet veel op te maken behalve gras en een silhouet van wilgen. Bij de Mandel verwacht ik totaal iets anders. Ik krijg ahw schrik om de foto te bekijken, want de zon brand een gat in mijn oog. Ik zie graag een ander werk tegemoet.

Comment

Working...
                      X