Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bloemen

Een bloemenreeksje.

1) 48 mm - ISO 200 - 1/60 - f5,3
    2) 48 mm - ISO 200 - 1/60 - f8
    3) 32 mm - ISO 200 - 1/500 - f8

Wat moet er beter?
    Nikon D5000 + Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S VR DX + Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR + Nikkor 50 mm f/1.8G AF-S

Re: Bloemen

wat moet er beter?
    Volgens mij de scherpte, geen van deze drie foto's is scherp.
    Nikon D80 + 18-200 VRII + veel geduld

Comment

Foto's heb ik genomen de eerste dag dat ik mijn toestel had.
      Vind ze al scherp tov mijn vorig toestel, maar ik hou er rekening mee en maak ze volgende keer scherper!
      Nikon D5000 + Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S VR DX + Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR + Nikkor 50 mm f/1.8G AF-S

Comment

1. de scherpte ligt op de groene knop, dus achter de bloem, pas op !
        2. ok, maar meer scherptediepte nodig, zo'n onscherp hart is niet mooi.
        3. centraal en saai
        Algemeen : waarom ISO 200 bij zo'n fantastisch weer, zet dat op 100 en je diafragma getal hoger.

Comment

Heb je de foto's verscherpt na het verkleinen? Als je dat niet gedaan hebt kan ook daar het verlies aan scherpte liggen, een statief komt scherpte ook altijd ten goede .
          De bokeh zit ook niet echt lekker, bloemen komen nu niet los genoeg van de achtergrond.
          Bij de eerste foto is de achtergrond ook vrij storend, beetje rommelig en alles staat scheef daar.

Grtjs
          Last edited by Edje C; 31 augustus 2010, 18:24.
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
            Heb je de foto's verscherpt na het verkleinen? Als je dat niet gedaan hebt kan ook daar het verlies aan scherpte liggen, een statief komt scherpte ook altijd ten goede .
            Wakker worden, heeft niets met post verscherping te maken, de eerste foto IS scherp, maar niet op de juiste plaats, dat krijg je met post correctie nooit weg.

Comment

Working...
            X