Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leopold

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leopold

de 4 maanden oude koningspoedel van mijn zus.

Een hele uitdaging om een zwarte (met een beetje rossige uiteinden), overbeweeglijke puppy op de foto te zetten. En vooral om zijn ogen te vinden!

Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Re: Leopold

Alleen de eerste foto heeft iets. Hier heeft het dier oogkontakt. Belichting kon beter: de achtergrond is overbelicht en maakt de foto essentieel slechter. Een lichte fill flash had gemogen.

Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Foto 2 en 3 mooie scherpe neus. Maar daardoor zijn de ogen niet scherp en dat is spijtig.
      Volgens mij ligt de scherpte bij f 1 tussen neus en oog.
      Probeer ook eens zijn bek af te kuisen.
      Robby BB
      Last edited by robbydorine; 23 september 2010, 07:42.
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Foto 2 en 3 mooie scherpe neus. Maar daardoor zijn de ogen niet scherp en dat is spijtig.
        Volgens mij ligt de scherpte bij f 1 tussen neus en oog.
        Probeer ook eens zijn bek af te kuizen.
        Robby BB
        Haha, ik lach me te barsten, al ooit eens verschillende nuances van zwart proberen te fotograferen ? Dit is gewoon zeer goed uitgevoerd, dat kan je alleen in een studio beter krijgen met gecontroleerde flitsen, en dan is de vraag hoe de puppy daar op gaat reageren. Ga zo verder KatrienD.

Comment

Bedankt voor het compliment Zappa!

Robbydorine, op deze foto's was ik al blij dat zijn ogen te zien zijn. Die krullenbol, die dan ook nooit stil zit maakt het niet gemakkelijk om op de ogen te focussen. Maar ik ga zeker nog wel eens oefenen op hem en hopelijk lukt het me ooit ook om de achtergrond nog goed te krijgen.
          Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Ik vind ook de eerste mooier, al had de neus ook scherp gemogen. Hier is de hond het meeste op zijn gemak.
            Bij foto 2 en 3 is de hond niet ontspannen, en helemaal gefocust op het baasje of speeltje of snoepje of... naast de camera. Das jammer, dan komt het karakter van de hond niet helemaal over op de foto.
            Zelf heb ik ook een hond, en ik weet dat het verdorie zenuwslopend is om van zo'n spring-int-veld een mooi portretje te maken. Blijven volhouden is de boodschap

grtz Annick.

Comment

Hey Annick bedankt voor je reactie. Maar je uitleg in wat je vindt van foto 2 en 3 is eigenlijk heel juist.

Mijn zus is honden en katten gedragstherapeut. Leopold wordt dus getraind om met haar te gaan werken. Ze gaat ook in scholen lesgeven om kinderen beter met honden te leren omgaan en dat begint ze nu ook af en toe met hem te doen.

Een deel van de fotoshoot die dag was tijdens training. Hij moest daar dus gefocust zijn op het baasje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Haha, ik lach me te barsten, al ooit eens verschillende nuances van zwart proberen te fotograferen ? Dit is gewoon zeer goed uitgevoerd, dat kan je alleen in een studio beter krijgen met gecontroleerde flitsen, en dan is de vraag hoe de puppy daar op gaat reageren. Ga zo verder KatrienD.
                Voor dat je iemand uitlacht, Er is wel een groot verschil tussen nuances van zwart en scherpte waarover ik het had.
                Dus op gebied van scherpte is dat niet "zeer goed uitgevoerd"

Wat de nuances betreft. Je laat uitschijnen dat er alleen in een studio met duur matriaal, foto's van honden kan gemaakt worden. Dat is pas om te barsten te lachen.

Dit zijn leuke foto's maar met fouten en het is de bedoeling hier op BD dat we de mensen er op wijzen.

Robby BB

Comment

als ik zelf zou denken dat er geen fouten aan waren, zou ik ze niet in de beginnershoek plaatsen. Maar je leest zo vaak dat het moeilijk is om een zwarte hond goed in beeld te brengen. Dus dat is ook waar ik me een beetje op gefocust heb om zijn kleur er deftig op te krijgen en voldoende detail te behouden.

Jullie commentaren zijn dan weer zeer nuttig om volgende keer op meer dingen te letten met hopelijk betere foto's als resultaat.

Een van de opmerkingen was de overbelichte achtergrond, die ik zelf ook niet goed vind. Maar kan er mij dan ook iemand vooruit helpen door te zeggen wat ik best doe om en de zwarte hond en de lucht er goed op te krijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                    als ik zelf zou denken dat er geen fouten aan waren, zou ik ze niet in de beginnershoek plaatsen. Maar je leest zo vaak dat het moeilijk is om een zwarte hond goed in beeld te brengen. Dus dat is ook waar ik me een beetje op gefocust heb om zijn kleur er deftig op te krijgen en voldoende detail te behouden.

Jullie commentaren zijn dan weer zeer nuttig om volgende keer op meer dingen te letten met hopelijk betere foto's als resultaat.

Een van de opmerkingen was de overbelichte achtergrond, die ik zelf ook niet goed vind. Maar kan er mij dan ook iemand vooruit helpen door te zeggen wat ik best doe om en de zwarte hond en de lucht er goed op te krijgen?
                    Lichte en donkere kleuren fotograferen is steeds moeilijk.
                    Je zult altijd de keuze moeten maken welke kleur je goed wil belichten.
                    Hier is de hond het onderwerp dus zul je u daar moeten op richten wat betreft de belichting. Een goede belichting van de zwarte hond zal altijd een negatief effekt hebben op de lichtere kleuren.
                    Andersom is ook waar dat , wanneer je de achtergrond goed wil hebben dat dan de hond onderbelicht zal zijn. Vermijd daarom zeer lichte kleuren tesamen met met donkere kleuren.
                    Hier op deze foto's zou je zelf in het zwart in de problemen kunnen komen wanneer je de ogen nog meer zou uit lichten.
                    Er zijn nu toestellen die dit oplossen door de lichte en donkere partijen apart de lichtmeting op toe te passen.
                    In een programma kun je ook veel verhelpen maar dit gaat altijd ten koste van de kwaliteit.
                    Gebruik maken van een flits is ook een mogelijkheid maar dat gaat men altijd zien.

Robby BB

Comment

bedankt voor je uitleg

Comment

Foto 1 bijsnijden in portretstand, ben je al een hoop van die uitgebrande lucht kwijt en hou je een mooi plaatje over...wat centraal, maar dat is bij een dergelijk portret dan helemaal niet storend...

De andere twee zijn het niet inderdaad...scherpte, compositie...

Met een bewegelijke pup als deze het beste "voor de gek" houden met twee man extra, zodat jij kan "bepalen" wat de hond gaat doen
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                        X