Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste post

Een paar maanden geleden had ik advies gevraagd welk fototoestel ik zou kopen en kort daarna ben ik enige tijd uit dit forum verdwenen. Dat kwam doordat ik het te druk had met verbouwingen. Maar een paar weken geleden heb ik toch nog vlug een canon 500 gekocht omdat ik na een paar dagen op reis ging.
    Nu zal ik mijn eerste foto posten die ik heb genomen op reis. Deze is op en berg in Oostenrijk getrokken.

grotere versie: http://farm5.static.flickr.com/4141/...b446b644_b.jpg

Ik weet dat het nog veel verbeteringen nodig heeft maar ik ben hier om te leren dus als je advies hebt hoe het beter kan wil ik het graag weten.

zelf vind ik dat de foto wat te blauw is maar ik kan ook mis zijn...

bijkomende informatie:

Camera Model Canon EOS 500D
    diafragma f/13
    sluitertijd 1/320
    ISO 100
    belichtingsafwijking 0-stap
    brandpuntafstand 55mm
    Last edited by jeroenR; 22 augustus 2010, 20:56.

Re: eerste post

(Ik weet dat het nog veel verbeteringen nodig heeft maar ik ben hier om te leren dus als je advies hebt hoe het beter kan wil ik het graag weten.)

dan graag:
    Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
    - Camera Model
    - Lens
    - Sluitertijd
    - Diafragma
    - ISO waarde
    - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

zelf vind ik dat de foto wat te blauw is maar ik kan ook mis zijn...
      nee, foto is niet te blauw, kijk maar naar de wolken deze zijn in wit en grijstinten, zoals het hoort.

Comment

dank voor de reactie,

want nu weet ik dat ik goed met de knopjes heb gespeeld in lightroom want de originele foto had toch een behoorlijke blauwe zweem over zich.

Comment

Je mag gerust het voor dit forum max. aantal pix (900px ) aan de langste zijde van uw foto gebruiken om deze te plaatsen, kijkt beter als de foto wat groter is.
          Groeten
          Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
            Je mag gerust het voor dit forum max. aantal pix (900px ) aan de langste zijde van uw foto gebruiken om deze te plaatsen, kijkt beter als de foto wat groter is.
            Groeten
            Renée
            Ik heb een link geplaatst met een grotere versie van de foto

Comment

heeft niemand verbeteringen toe te voegen? ook niet qua compositie enz.?
              je mag ook zeggen of je het goed of slecht vind hoor

Comment

Persoonlijk zou ik een stap naar rechts hebben genomen zodat de top meer aan de linkerzijde staat en de bergkam naar rechts weg dijnt, ook de camera wat meer kantelen, alhoewel dit hier nog wel meevalt.

Evt. contrast wat opdrijven zodat er wat meer detail in de wolken komt ?

Only mho

Verder vind ik het wel een leuk kiekje
                Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik zou aan de onderkant er nog een stukje afhalen om de foto spannender te maken. Ik vind er nu te veel gelijksoortig wit aan de onderkant zitten die mij stoort. Daarmee haal je direct de horizon van het midden af (ligt nu ongeveer op de helft van de foto).

Mocht iemand het er niet mee eens zijn hoor ik ook graag. Ik wil er ook graag van leren.
                  www.wilcorakhorst.nl

Comment

Working...
                  X