Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En Ikke... Krijg ik ook wat...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• En Ikke... Krijg ik ook wat...

Ik heb ook honger...

Jammer dat het maïs blad voor haar oog zit, denk dat het anders nog beter was geweest.

Canon 50D - EF-S18-200, op 18mm, iso400, speed 1/200, f7.1

Groeten Eric
    Last edited by TripleF; 31 juli 2010, 22:36.
    groeten Eric

Re: En Ikke... Krijg ik ook wat...

Jammer dat het maïs blad voor haar oog zit, denk dat het anders nog beter was geweest.
    en toch is dit een zeer goede foto.
    de aandacht gaat namelijk helemaal naar de mond en niet naar het oog.
    en het tweede koebeest staat er perfect bij te kijken. lichaam staat er mooi volledig op.
    goede compositie.
    de belichting is ook helemaal in orde.

Comment

Ik vind het een zeer geslaagde foto
      Groetjes Marieke
      Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
      - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Hey bedankt voor het kijken en

het tweede koebeest staat er perfect bij te kijken
        ja vind ook wel dat zij het plaatje afmaakt

grtz Eric
        groeten Eric

Comment

heel leuk moment, moest wel meteen aan de slager denken (sorry).
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als vegetariër komt er bij mij geen slager aan te pas. Laat ik het dus maar op een tongzoen
            vanjewelste houden. Mooie prent.

Comment

Heel leuke foto, prima scherpte en veel details .

grtjs
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Geslaagde foto hoor.
                Prima scherpte en belichting.

En kan toch ook lekker zijn : koeientong in de madeirasaus

greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  heel leuk moment, moest wel meteen aan de slager denken (sorry).
                  grt,bouk.
                  mmmm Lekkere tong in madeira saus...jammie
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

dat noemen ze nu eens een beestige foto.

Ik zou wel trachten de donkere delen wat klaarder te maken (levels/curves/shadow-highlights/...). Het gaat dan ook minder opvallen dat je geflitst hebt...

Gr.
                    Hiawatha
                    What if...

Comment

Ola,

moest wel meteen aan de slager denken
                      En kan toch ook lekker zijn : koeientong in de madeirasaus
                      mmmm Lekkere tong in madeira saus...jammie
                      Ter bescherming van het dier zal ik de locatie maar geheim houden...

@ doudeke... kan je mischien de locatie via PM sturen

on topic :

@ Hiawatha : nee denk niet dat enige belichtings-aanpassing hier iets kan bijbrengen, enkel wat duister wazig gras... Ene waarom willen verdoezelen dat er geflitst is? Ik denk dat de flits er juist voor zorgt dat het onderwerp mooi loskomt van de BG.

En misschien beetje los van deze topic maar toch een vraagje, ik gebruik normaal Firefox als browser maar heb nu toevallig deze foto ook via IE 8 eens bekeken en de kleuren met IE 8 zien er echt wel heel 'flets' uit. Heb ter vergelijking nog enkele andere foto's in beide browsers bekeken en ok er is wel wat verschil maar toch niet zo extreem als bij deze foto hier. Heb ook Safari geïnstalleerd om te vergelijken en daar lijken de kleuren mij ook ok (te vergelijken met de Firefox kleuren). Iemand enige verklaring hiervoor? En is er een 'beste' browser wat kleur weergave betreft?

Grtz Eric
                      groeten Eric

Comment

Schitterend plaatje!
                        Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TripleF Bekijk bericht
                          Ola,

Ter bescherming van het dier zal ik de locatie maar geheim houden...

@ doudeke... kan je mischien de locatie via PM sturen

on topic :

@ Hiawatha : nee denk niet dat enige belichtings-aanpassing hier iets kan bijbrengen, enkel wat duister wazig gras... Ene waarom willen verdoezelen dat er geflitst is? Ik denk dat de flits er juist voor zorgt dat het onderwerp mooi loskomt van de BG.

En misschien beetje los van deze topic maar toch een vraagje, ik gebruik normaal Firefox als browser maar heb nu toevallig deze foto ook via IE 8 eens bekeken en de kleuren met IE 8 zien er echt wel heel 'flets' uit. Heb ter vergelijking nog enkele andere foto's in beide browsers bekeken en ok er is wel wat verschil maar toch niet zo extreem als bij deze foto hier. Heb ook Safari geïnstalleerd om te vergelijken en daar lijken de kleuren mij ook ok (te vergelijken met de Firefox kleuren). Iemand enige verklaring hiervoor? En is er een 'beste' browser wat kleur weergave betreft?

Grtz Eric
                          Heb een website gemaakt en in firefox zijn de afbeeldingen ook helemeel anders dan in IE
                          ook de effecten zijn vloeiend in fire fox en haperend in IE heb ook al nagevraagd hoe het komt maar daarop ook geen antwoord gekregen
                          Groeten
                          Renée

Comment

FF houdt rekening met het kleurprofiel dat je in je foto mee opslaat.
                            IE niet.
                            Windows gebruikt standaard sRGB.
                            Als je dus je foto opslaat met bvb adobeRGB, dan gaat FF dat profiel respecteren, terwijl IE de foto gaat tonen als sRGB.

Ik zie in de exif niet meteen de color space die voor de foto gebruikt is.
                            Een paar dingen na te kijken:
                            - welke color space staat in je toestel ingesteld?
                            - welke color space gebruikt je windows ? (bij mij was door de installatie van de monitor een "samsung" color space geïnstalleerd, en ik had gelijkaardige problemen -> in windows display settings overgestapt naar sRGB, en ik had al betere resultaten).
                            - welke color space gebruikt je foto editing software ? (in PS kan je kiezen, in LR wordt profotoRGB gebruikt, en kan je bij de "export" functionaliteit een target color space kiezen)
                            - welke color space kies je bij export naar jpg in je foto editing software ?

Er valt heel veel te lezen over dit onderwerp. Ik ben er ook nog niet 100% mee weg, maar 'k denk dat je het daar moet gaan zoeken...

my 2 cts.
                            Hiawatha.
                            What if...

Comment

Toch wel deftig geschrokken: links wat ik in IE zie en rechts In Firefox.
                              Dit is toch wel iets waar ik nu rekening mee zal houden hoor, de verschillen zijn enorm.

Als conclusie haal ik hier dus uit dat als je iedereen min of meer hetzelfde wil laten zien je dus best sRGB gebruikt?

Comment

Working...
                              X