Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poppies in France

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Poppies in France

[IMG][/IMG]
    Poppies of klaprozen op een verhoogde berm in Frankrijk bracht mij op het idee van deze foto uit een laag standpunt.
    Stephaan
    www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

Re: Poppies in France

goed standpunt maar jammer van die overbelichte delen .
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bouk,

Bedankt voor uw reactie op de foto.
      Maar mag ik eens wat vragen, hoe kan ik deze overbelichting voorkomen.
      Het was een zonnige dag, blauwe hemel, witte wolkjes en dan heb ik ze er nog zoveel mogelijk "weggesneden"
      Ik kan natuurlijk met photoshop wat beginnen klooien maar is dat wel de bedoeling?

Ik kan me natuurlijk ook voor in de toekomst de gepaste filters aanschaffen maar daar ben ik nog een echte beginneling in.
      Stephaan
      www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

Comment

Je moet hier kiezen wat je goed belicht wil hebben. Het is haast onmogelijk om en de lucht en de bloemen goed belicht te krijgen.Al valt het hier goed mee
        .
        De klaprozen ( onderwerp ) , zijn goed belicht.
        Op je toestel (zie handleiding) naar gelang het type, heb je een knop waarmee je kunt onderbelichten of over belichten.
        Als bv je onderwerp onderbelicht is terwijl je toestel een goede belichting aangeeft
        dan kun je aangeven dat je toestel moet overbelichten en visa versa.
        Bij witte opervlakken zoals een sneuwlandschap moet je altijd overbelichten omdat je toestel denkt dat door al het wit enorm veel licht binnenkomt en gaat dan overcompenseren door de foto donkerder te maken. Daarom moet je uw toestel nog meer licht geven om de compensatie dat het toestel uitvoerd te compenseren. Ik hoop dat je nog kunt volgen. Onthou, sneeuw of grote oppervlakken wit overbelichten.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
        X