Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Nacht)Fotografie beginneling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: (Nacht)Fotografie beginneling

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
    Loffelijk streven om zo weinig mogelijk nabewerking te doen maar je zult er toch niet onderuit kunnen.
    De eerste zou je bijvoorbeeld met een beetje nabewerking al een stuk kunnen verbeteren.
    De tweede en de derde zijn voor mij prima foto's.
    Als ik je uitleg goed lees dan ben je zo een beetje de baas op je sleper.
    Dat is voor de meeste van ons iets waar we alleen maar van kunnen dromen: op een sleper mee door de haven varen om foto's te maken.
    Waarom organiseer je niet een BD uitstapje op je sleper. Zeker weten dat je je boot binnen de kortste keren vol hebt.
    Ik ben alvast kandidaat om je te helpen met het maken van avond foto's.
    Laat maar weten wanneer ik er moet zijn.

Groeten, Bert

Welja, baas is veel gezegd.
    Ik ben de kapitein en heb nog een stuurman en machinist aan boord.

Maar ik werk wel voor het Havenhuis Antwerpen, en het is helaas niet toegestaan (wegens verzekeringsredenen enz...) om mensen mee aan boord te nemen.

Er zijn al veel mensen die dat gevraagd hebben, maar het risico is te groot eerlijk gezegd. Als ze het te weten komen hangt er een vlieg aan de lamp voor mij
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
      Waarom organiseer je niet een BD uitstapje op je sleper. Zeker weten dat je je boot binnen de kortste keren vol hebt.
      yep, schrijf mij maar in voor een week lang.
      heb zelf jaren op een zeesleper gevaren, lijkt me heerlijk alles weer eens te ruiken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
        Hoe weet jij dat die 8sec belicht is?
        Ik heb de info van de foto opgevraagd, maar ik vind de exif gegevens niet terug

Of is er een achterpoortje?
        Als je Mozilla Firefox gebruikt, kan je een extensie met de naam "exif viewer" installeren, hiermee kan je de exif info van foto's op een website opvragen (als ze nog in de foto zitten tenminste).
        Canon 7DmkII, Canon 450D, Canon PowerShot S110

Comment

Geen nabewerking is inderdaad zeer loffelijk. Ik ben ook van oordeel dat een foto gemaakt wordt door man en camera en niet met photoshop. Helaas is die tijd voorbij. Ik denk dat bitter weinig foto's zonder nabewerking kans hebben om goedgekeurd te worden op BD laat staan dat ze in de HOF zouden terechtkomen! Het zou me wel interesseren hoeveel van de hoffoto's geen nabewerking hebben. We leven nu eenmaal in een virtuele wereld waar ook de(digitale) fotografie deel van uitmaakt. Als borsten en billen van modellen in de modebladen worden aangepast is het verschil tussen werkelijkheid en het virtuele ver te zoeken.
          Ik vrees dat we daar zullen mee moeten leren leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wilfried54 Bekijk bericht
            Ik deel hier je mening. Het is uitzonderlijk dat een bewerkte foto beter is dan de originele.

Behalve dan kleine belichtingscorrecties of kleurtemperatuur in RAW, gamma correcties en rechtzetten of bijsnijden van de foto.
            Alhoewel er geen smiley bij staat is waarschijnlijk toch een kluchtje ?? Je bent ook tegen bewerking...... maar met uitzondering van (al ik ze goed tel) som jereeds een vijftal uitzonderingen op
            Wat is bewerking dan volgens jou (van een blanke een neger maken of omgekeerd)
            Van zodra je aan een foto ook maar iets wijzigt is het een bewerking toch ?

Groetjes

Comment

Working...
            X