Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste probeersels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste probeersels

    Goedeavond iedereen,

    Ben sinds deze week in het bezit van een D90 met 18-105 lens, hierbij mijn eerste fotos op de stand manueel(nog nooit met een spiegelreflex camera gewerkt), deze probeer ik al zo veel mogelijk te gebruiken. Oefening baart kunst hé+ veel lezen op BD forum en kijken naar andere fotos.
    Alle tips en kritiek is welkom.

    Vriendelijke beginnende fotogroeten



    F9
    1/320
    ISO: Lo1



    F9
    1/320
    ISO: Lo1

  • #2
    Re: Eerste probeersels

    De eerste vind ik heel sterk. Alleen stoort de lamp achter die raam enorm. Kan je eventueel wegklonen in photoshop.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste probeersels

      Probeer eerst eens de basis van de fotografie te bekijken.
      Iso, sluiterstijd, diafragma, witbalans, scherptediepte. Dit zijn zaken die aan elkaar gekoppeld zijn om een goede of slechte foto te maken. Als één van deze zaken niet klopt dan komt het niet goed met de foto.
      Daarna de compositie en dan ben je vertrokken.
      Zomaar lukraak foto's nemen, zal teleurstellend werken en zal de camera snel opzij liggen.
      Als je een foto plaatst probeer dan ook eens de foto kritisch te bekijken en plaatst er dan bij wat je zelf aan de foto goed vind of slecht vind.
      Vooral je niet laten ontmoedigen door slechte comment's.
      Wat de foto nu betreft, Volgens mij staat je witbalans niet goed.
      Je kleuren zijn flets en voor mij mag de regenbuis verdwijnen.

      Een truc is om je fototoestel in te stellen en dan direkt daar achter een zelfde foto maken maar dan op automatische stand. Achterna kun je dan de twee foto's vergelijken en hun exif.

      Je hebt daar wel een fotogeniek model met veel expressie.

      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Eerste probeersels

        Bedankt voor de tips.
        En ik zal me zeker niet laten ontmoedigen, alle begin is moeilijk.
        Het model is mijn dochtertje, zal dus nog genoeg mogelijkheden hebben om nog heel veel te oefenen.
        Vriendelijke beginnende fotogroeten.

        Comment

        Working...
        X