Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook in de Panne gaat de zon onder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ook in de Panne gaat de zon onder

't Ja, 't zal wel aan de periode van het jaar liggen zeker ?
    Ook ik maakte enkele zonsondergangen in de voorbije dagen.
    Hieronder 3 foto's.
    Tips en commentaar welkom,
    groeten,
    deka

Exif
    AV/11 - TV/ 1/2500 - ISO 400
    AV/11 - TV/ 1 sec - ISO 400
    AV/14 - TV/ 1/50 - ISO 200
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Ook in de Panne gaat de zon onder

de eerste en de laatste vind ik mooi door de weerkaatsing in de natte plakken op het strand. Dat geeft voor mij iets extra aan de foto
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

De eerste, met de afwisseling van donkere en lichte stroken, vind ik heel knap

Comment

Knap in beeld genomen !!!

Met Vele Groeten-Cuvoll-
        Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
        BD 1000BE

Comment

De eerste. Gewoon. Omdat ik er op dat moment graag bij wou zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cwe Bekijk bericht
            De eerste, met de afwisseling van donkere en lichte stroken, vind ik heel knap
            yep, vind ik ook.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nr. 1
              Jammer genoeg hebben we hier in Middelkerke die mooie "golf strepen" niet
              Wel interessant voor mezelf zijn je exif gegevens. In vergelijking met mijn post http://forum.belgiumdigital.com/f66/...on-321432.html
              Je staat waarschijnlijk dichter bij het strand en de zee (ik op het balkon, en moet dus de dijk nog oversteken).
              Je diafragmagetal is groter, waardoor de ISO waarde ook hoger zit (bij mij 100 tov. jouw 400). Zal bij gelegenheid eens een nieuwe poging doen.
              Doe jij iets met de witbalans?
              Dergelijke posts vind ik interessant (periode van 't jaar of niet ) omdat je rechtstreeks kan vergelijken met de collega's (en zo lopen er hier wel een paar rond, jammer dat de nicknames niet op de voorhoofden staan ).
              Zonnige groeten,
              Stefan

Comment

KatrienD,cwe,cuvoll,doudeke,bouk,steenkst
                Bedankt voor het kijken en het commentaar.

@steenkst

Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
                Nr. 1
                Jammer genoeg hebben we hier in Middelkerke die mooie "golf strepen" niet
                Wel interessant voor mezelf zijn je exif gegevens. In vergelijking met mijn post http://forum.belgiumdigital.com/f66/...on-321432.html
                Je staat waarschijnlijk dichter bij het strand en de zee (ik op het balkon, en moet dus de dijk nog oversteken).
                Je diafragmagetal is groter, waardoor de ISO waarde ook hoger zit (bij mij 100 tov. jouw 400). Zal bij gelegenheid eens een nieuwe poging doen.
                Doe jij iets met de witbalans?
                Dergelijke posts vind ik interessant (periode van 't jaar of niet ) omdat je rechtstreeks kan vergelijken met de collega's (en zo lopen er hier wel een paar rond, jammer dat de nicknames niet op de voorhoofden staan ).
                Zonnige groeten,
                Stefan
                Stefan,
                Ik stond op een dijkje om de foto te maken. Het dijkje sluit dan wel direct aan bij het strand en het water. Dus ik zit wellicht een stukje dichter dan jij.
                Ik nam een diafragma van 11 om wat diepte te krijgen. Door inderdaad al wat minder omgevingslicht en dan de kleinere diafragmaopening, heb ik dan inderdaad gekozen voor een iso 400. Veel meer dan een 400 iso zou vermoedelijk ruis opleveren ...
                't IS allemaal natuurlijk makkelijk gezegd, je moet ook een beetje het juiste moment hebben. De ene keer zal het licht van de ondergaande zon ook veel feller zijn dan de andere keer. Ervaring heeft me toch al geleerd dat veel oefenen wel belangrijk is.
                Witbalans laat ik met rust, wat ik neem mijn foto's tegenwoordig altijd in raw. De witbalans werk ik dan soms bij in RAW.
                Als ik niet in RAW werkte, maakte ik gebruik van een neutrale grijskaart om mijn witbalans de regelen.
                Van mijn kant ook zonnig groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
                X