Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Station van Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Station van Antwerpen

    Eerste keer geprobeerd het station van Antwerpen in beeld te brengen.

    Wat is jullie idee hierover ?

    txs






    NIKON D90 + 18-105mm f5,6 VR + NIKKOR Micro 60mm f2,8 + Nikkor 50mm f1,8 + Tamron 17-50 f2,8 + SB600 + statief

  • #2
    Re: Station van Antwerpen

    Bij foto 1 staat de foto wat schuin, naar mijn inziens.
    Bij deze foto heb ik ook een beetje het " mossel noch vis " gevoel. Je hebt een stukje trap, dan links nog wat trap erbij, rechts dan niet zoveel meer. Misschien zou je eens opnieuw moeten proberen en dan gaan voor een verticale opname. En dan je vooral concentreren op de lijn van de trap.

    Bij foto 2 krijg je al meer het stationsgevoel. Ik vind de twee mensen die daar op de bank zitten eigenlijk wel een leuk detail. Zij zitten daar precies in een enorme leegte te wachten.
    Bij foto 3 heb je een weergave van het station. Voor mij, da's persoonlijk, vind ik het gewirwar van lijnen nogal druk. Maar dat is nu eenmaal natuurlijk een eigenschap van het station .Misschien ook eens proberen om een spoor bv vanuit je rechterbeneden hoek te laten vertrekken.

    HOpelijks laat je de moed niet zakken door bovenstaande zaken. Een gouden raad : maak heel veel foto's en heel veel oefenen.
    Ik ken dat gevoel als je ergens in een heel mooi gebouw binnenkomt, dat je dit dan supergraag wil vastleggen op foto. Meestal stel ik dan vast bij het bekijken van mijn foto's dat dit gevoel heel moeilijk vast te leggen valt.
    Succes verder nog,
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Station van Antwerpen

      Bedankt voor de input. Met de trap heb ik even gespeeld. Allebei rechtgezet en een nieuwe versie gemaakt en crop erop in verticale zin. Wat vindt je dan het beste?

      txs



      NIKON D90 + 18-105mm f5,6 VR + NIKKOR Micro 60mm f2,8 + Nikkor 50mm f1,8 + Tamron 17-50 f2,8 + SB600 + statief

      Comment


      • #4
        Re: Station van Antwerpen

        Locatie perfect, ik ben echt geen pro maar ik mis scherpte. De opnames zijn goed gekozen en doordacht. Heb je een statief gebruikt, ik vermoed niet. Ik ben ook een liefhebber van oude gebouwen.

        Comment


        • #5
          Re: Station van Antwerpen

          Voor deze foto's geen statief gebruikt. Voor beneden verdiepingen en de treinen te trekken gebruikte ik wel een statief.

          Scherpte zou er normaal wel moeten zijn maar misschien met het croppen niet de juiste scherpte.

          Misschien in de toekomst deze zaken ook op statief trekken. We zullen proberen.

          txs
          NIKON D90 + 18-105mm f5,6 VR + NIKKOR Micro 60mm f2,8 + Nikkor 50mm f1,8 + Tamron 17-50 f2,8 + SB600 + statief

          Comment

          Working...
          X