Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
Bij foto 1 staat de foto wat schuin, naar mijn inziens.
Bij deze foto heb ik ook een beetje het " mossel noch vis " gevoel. Je hebt een stukje trap, dan links nog wat trap erbij, rechts dan niet zoveel meer. Misschien zou je eens opnieuw moeten proberen en dan gaan voor een verticale opname. En dan je vooral concentreren op de lijn van de trap.
Bij foto 2 krijg je al meer het stationsgevoel. Ik vind de twee mensen die daar op de bank zitten eigenlijk wel een leuk detail. Zij zitten daar precies in een enorme leegte te wachten.
Bij foto 3 heb je een weergave van het station. Voor mij, da's persoonlijk, vind ik het gewirwar van lijnen nogal druk. Maar dat is nu eenmaal natuurlijk een eigenschap van het station .Misschien ook eens proberen om een spoor bv vanuit je rechterbeneden hoek te laten vertrekken.
HOpelijks laat je de moed niet zakken door bovenstaande zaken. Een gouden raad : maak heel veel foto's en heel veel oefenen.
Ik ken dat gevoel als je ergens in een heel mooi gebouw binnenkomt, dat je dit dan supergraag wil vastleggen op foto. Meestal stel ik dan vast bij het bekijken van mijn foto's dat dit gevoel heel moeilijk vast te leggen valt.
Succes verder nog,
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Bedankt voor de input. Met de trap heb ik even gespeeld. Allebei rechtgezet en een nieuwe versie gemaakt en crop erop in verticale zin. Wat vindt je dan het beste?
Locatie perfect, ik ben echt geen pro maar ik mis scherpte. De opnames zijn goed gekozen en doordacht. Heb je een statief gebruikt, ik vermoed niet. Ik ben ook een liefhebber van oude gebouwen.
Comment