Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beweging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beweging

Eerst op zoek gegaan naar een mooie locatie, dan wachten totdat een willekeurige fietser passeerde.

18mm
    1/40
    f/8
    iso 200

De vorige versie vind je
    hier
    Last edited by framboosje; 23 juli 2010, 16:31.

Re: Beweging

Ben zelf maar net begonnen dus advies geven kan ik niet.
    Ik moet wel zeggen dat je concept leuk gevonden is.
    Leuke foto!
    Canon EOS 550D + Grip / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS / Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM / Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM / Extender EF 1.4x III / Weifeng Fancier FT-6105 Tripot - Lowepro SlingShot 202 AW

Comment

Als je als beginner op deze manier met fotografie bezig bent ... dan ben je goed bezig!
      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

leuk en inventief.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Geduld is een schone deugt
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Great shot! Mooie kleuren, goede compositie. Geslaagd effect.

Comment

Alsof hij zichzelf voorbij fiets met tafereeltjes uit zijn leven.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties!
                  Heho, dat is wel erg rap. Ik neem meestal een week voordat ik aan het bedanken ga.

Is het overbelicht of is er teveel aan de schuifjes getrokken? Voor mijn smaak zit het in ieder gevoel niet goed, ook niet met de witbalans.

De achtergrond is leuk bedacht, maar als dit met voorbedachten rade is gemaakt, had dat beter verzorgd kunnen worden.
                  Nu zijn de zijkanten open terwijl met een andere positie/andere zoom drie vollledige beeldkaders met randen in beeld konden worden gebracht.

Aan de perspectivische vertekening zie ik dat een relatief hoog standpunt is ingenomen.
                  In CS5 moet je die vertekening kunnen corrigeren. Die stukken muur moeten mijns inziens gewoon worden rechtgezet.

De idee is aardig maar behoort beter uitgewerkt te worden.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    Heho, dat is wel erg rap. Ik neem meestal een week voordat ik aan het bedanken ga.

Is het overbelicht of is er teveel aan de schuifjes getrokken? Voor mijn smaak zit het in ieder gevoel niet goed, ook niet met de witbalans.

De achtergrond is leuk bedacht, maar als dit met voorbedachten rade is gemaakt, had dat beter verzorgd kunnen worden.
                    Nu zijn de zijkanten open terwijl met een andere positie/andere zoom drie vollledige beeldkaders met randen in beeld konden worden gebracht.

Aan de perspectivische vertekening zie ik dat een relatief hoog standpunt is ingenomen.
                    In CS5 moet je die vertekening kunnen corrigeren. Die stukken muur moeten mijns inziens gewoon worden rechtgezet.

De idee is aardig maar behoort beter uitgewerkt te worden.
                    Mag ik de mensen dan niet bedanken die reeds een reactie hebben gegeven

Welke kleurzweem zit er dan juist over mijn foto? Ik zie het niet. Het meeste wit in de grafitti is idd gelig, maar dat is origineel ook zo (als het dat is wat je bedoelt tenminste).

Ik werk met een 18-55 mm kitlens, de enige die ik heb. Deze foto is getrokken op 18 mm, verder uitzomen ging niet meer. Een stap achteruit zetten ook niet meer, want mijn rug plakte reeds tegen de gevel van het huis achter mij. 3 volledige grafitti's op foto was voor mij technisch niet haalbaar.
                    Mijn cadrage is dus bewust gekozen dat er één grafitti in het midden staat, en dat er van de twee aan de zijkant alle personages zichtbaar zijn.
                    Inzomen en 2 grafitti's was ook mogelijk, maar dat vond ik persoonlijk niet goed.

Deze foto is (ongeveer) genomen op ooghoogte van de fietser, wat mij ook het meest logische leek.

Comment

Ik zie geen kleurzweem hoor. Volgens mij is dit in orde. En cadrage ook zeker na wat je zegt.

De foto is wel heel licht, maar dat geeft er juist een sfeer aan. Heel goed vind ik!
                      mvg, Wilfried
                      http://www.familialebemiddeling.net
                      http://www.mestdagh.biz

Comment

Dank voor je uitgebreide reactie.
                        Mag ik de mensen dan niet bedanken die reeds een reactie hebben gegeven
                        Zeker wel, maar wanneer ik een bedank lees, krijg ik een aarzeling om daarna nog wat te reageren omdat ik denk dat de TS al afscheid heeft genomen van het onderwerp.

Welke kleurzweem zit er dan juist over mijn foto? Ik zie het niet. Het meeste wit in de grafitti is idd gelig, maar dat is origineel ook zo (als het dat is wat je bedoelt tenminste).
                        Ik heb het niet over een kleurzweem gehad maar ik had wel het gevoel dat o.a. de kleur van de bestrating niet goed zat. Vandaar opmerking over witbalans en schuifjes. Ik had al gezien dat de foto CS5 had ondergaan, vandaar mijn vraag.
                        Ik heb nu nog even in mijn PS-Elements gekeken naar het histogram. Dat geeft aan dat aan de rechterkant de boel behoorlijk dicht zit. Dat geeft overbelichting aan. Als je fotografeert in Raw is vaak nog wel een en ander te redden.
                        Nu kan je nog wel wat doen door de 'brightness' een flink stuk terug te brengen.

Ik werk met een 18-55 mm kitlens, de enige die ik heb. Deze foto is getrokken op 18 mm, verder uitzomen ging niet meer. Een stap achteruit zetten ook niet meer, want mijn rug plakte reeds tegen de gevel van het huis achter mij. 3 volledige grafitti's op foto was voor mij technisch niet haalbaar.
                        Mijn cadrage is dus bewust gekozen dat er één grafitti in het midden staat, en dat er van de twee aan de zijkant alle personages zichtbaar zijn.
                        Inzomen en 2 grafitti's was ook mogelijk, maar dat vond ik persoonlijk niet goed.
                        Ik begrijp het.

Deze foto is (ongeveer) genomen op ooghoogte van de fietser, wat mij ook het meest logische leek.
                        Maar gefocust op een lager punt. Vandaar de tussenmuurtjes die aan de bovenzijde uiteenwijken. Dat kan vrij eenvoudig (Lenscorrectiefilter of hoe dat dan ook heet in CS5) worden gecorrigeerd zodat je weer een mooi vierkant krijgt voor de middelste grafitti.

Voor mij privé heb ik jouw foto gedownload en daarop twee bewerkingen toegepast (perspectief en brightness). Alleen als je dat zelf wil kan ik dat hier laten zien. Je mag ook kiezen voor het eerst zelf bekijken. Laat maar weten in een privébericht.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Naar aanleiding van de kritiek van plaatwerker heb ik een bijkomstige lenscorrectie uitgevoerd.

De muren tonen idd rechter, alhoewel ik het wel wat jammer vind dat de wielen van de fietser nu zo goed als verdwenen zijn.

Aan de kleurtjes heb ik niet geraakt omdat ik hou van de lichte kleuren.

Beter zo?

Comment

De muren tonen idd rechter, alhoewel ik het wel wat jammer vind dat de wielen van de fietser nu zo goed als verdwenen zijn.
                            Het is inderdaad leuker dat de lijnen nu parallel lopen, maar inderdaad spijtig van die wielen! Volgens mij moet je de lijnen perfect parallel kunnen krijgen zonder dat de wielen wegvallen door het perspectief wat te vervormen.
                            mvg, Wilfried
                            http://www.familialebemiddeling.net
                            http://www.mestdagh.biz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wilfried54 Bekijk bericht
                              Het is inderdaad leuker dat de lijnen nu parallel lopen, maar inderdaad spijtig van die wielen! Volgens mij moet je de lijnen perfect parallel kunnen krijgen zonder dat de wielen wegvallen door het perspectief wat te vervormen.
                              Ik ga eens opzoeken of dit mogelijk is, want de lenscorrectie van daarnet was eigenlijk 'vertikaal perspectief' aanpassen.

Comment

Working...
                              X