Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ben zelf maar net begonnen dus advies geven kan ik niet.
Ik moet wel zeggen dat je concept leuk gevonden is.
Leuke foto!
Canon EOS 550D + Grip / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS / Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM / Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM / Extender EF 1.4x III / Weifeng Fancier FT-6105 Tripot - Lowepro SlingShot 202 AW
Heho, dat is wel erg rap. Ik neem meestal een week voordat ik aan het bedanken ga.
Is het overbelicht of is er teveel aan de schuifjes getrokken? Voor mijn smaak zit het in ieder gevoel niet goed, ook niet met de witbalans.
De achtergrond is leuk bedacht, maar als dit met voorbedachten rade is gemaakt, had dat beter verzorgd kunnen worden.
Nu zijn de zijkanten open terwijl met een andere positie/andere zoom drie vollledige beeldkaders met randen in beeld konden worden gebracht.
Aan de perspectivische vertekening zie ik dat een relatief hoog standpunt is ingenomen.
In CS5 moet je die vertekening kunnen corrigeren. Die stukken muur moeten mijns inziens gewoon worden rechtgezet.
De idee is aardig maar behoort beter uitgewerkt te worden.
Heho, dat is wel erg rap. Ik neem meestal een week voordat ik aan het bedanken ga.
Is het overbelicht of is er teveel aan de schuifjes getrokken? Voor mijn smaak zit het in ieder gevoel niet goed, ook niet met de witbalans.
De achtergrond is leuk bedacht, maar als dit met voorbedachten rade is gemaakt, had dat beter verzorgd kunnen worden.
Nu zijn de zijkanten open terwijl met een andere positie/andere zoom drie vollledige beeldkaders met randen in beeld konden worden gebracht.
Aan de perspectivische vertekening zie ik dat een relatief hoog standpunt is ingenomen.
In CS5 moet je die vertekening kunnen corrigeren. Die stukken muur moeten mijns inziens gewoon worden rechtgezet.
De idee is aardig maar behoort beter uitgewerkt te worden.
Mag ik de mensen dan niet bedanken die reeds een reactie hebben gegeven
Welke kleurzweem zit er dan juist over mijn foto? Ik zie het niet. Het meeste wit in de grafitti is idd gelig, maar dat is origineel ook zo (als het dat is wat je bedoelt tenminste).
Ik werk met een 18-55 mm kitlens, de enige die ik heb. Deze foto is getrokken op 18 mm, verder uitzomen ging niet meer. Een stap achteruit zetten ook niet meer, want mijn rug plakte reeds tegen de gevel van het huis achter mij. 3 volledige grafitti's op foto was voor mij technisch niet haalbaar.
Mijn cadrage is dus bewust gekozen dat er één grafitti in het midden staat, en dat er van de twee aan de zijkant alle personages zichtbaar zijn.
Inzomen en 2 grafitti's was ook mogelijk, maar dat vond ik persoonlijk niet goed.
Deze foto is (ongeveer) genomen op ooghoogte van de fietser, wat mij ook het meest logische leek.
Mag ik de mensen dan niet bedanken die reeds een reactie hebben gegeven
Zeker wel, maar wanneer ik een bedank lees, krijg ik een aarzeling om daarna nog wat te reageren omdat ik denk dat de TS al afscheid heeft genomen van het onderwerp.
Welke kleurzweem zit er dan juist over mijn foto? Ik zie het niet. Het meeste wit in de grafitti is idd gelig, maar dat is origineel ook zo (als het dat is wat je bedoelt tenminste).
Ik heb het niet over een kleurzweem gehad maar ik had wel het gevoel dat o.a. de kleur van de bestrating niet goed zat. Vandaar opmerking over witbalans en schuifjes. Ik had al gezien dat de foto CS5 had ondergaan, vandaar mijn vraag.
Ik heb nu nog even in mijn PS-Elements gekeken naar het histogram. Dat geeft aan dat aan de rechterkant de boel behoorlijk dicht zit. Dat geeft overbelichting aan. Als je fotografeert in Raw is vaak nog wel een en ander te redden.
Nu kan je nog wel wat doen door de 'brightness' een flink stuk terug te brengen.
Ik werk met een 18-55 mm kitlens, de enige die ik heb. Deze foto is getrokken op 18 mm, verder uitzomen ging niet meer. Een stap achteruit zetten ook niet meer, want mijn rug plakte reeds tegen de gevel van het huis achter mij. 3 volledige grafitti's op foto was voor mij technisch niet haalbaar.
Mijn cadrage is dus bewust gekozen dat er één grafitti in het midden staat, en dat er van de twee aan de zijkant alle personages zichtbaar zijn.
Inzomen en 2 grafitti's was ook mogelijk, maar dat vond ik persoonlijk niet goed.
Ik begrijp het.
Deze foto is (ongeveer) genomen op ooghoogte van de fietser, wat mij ook het meest logische leek.
Maar gefocust op een lager punt. Vandaar de tussenmuurtjes die aan de bovenzijde uiteenwijken. Dat kan vrij eenvoudig (Lenscorrectiefilter of hoe dat dan ook heet in CS5) worden gecorrigeerd zodat je weer een mooi vierkant krijgt voor de middelste grafitti.
Voor mij privé heb ik jouw foto gedownload en daarop twee bewerkingen toegepast (perspectief en brightness). Alleen als je dat zelf wil kan ik dat hier laten zien. Je mag ook kiezen voor het eerst zelf bekijken. Laat maar weten in een privébericht.
De muren tonen idd rechter, alhoewel ik het wel wat jammer vind dat de wielen van de fietser nu zo goed als verdwenen zijn.
Het is inderdaad leuker dat de lijnen nu parallel lopen, maar inderdaad spijtig van die wielen! Volgens mij moet je de lijnen perfect parallel kunnen krijgen zonder dat de wielen wegvallen door het perspectief wat te vervormen.
Het is inderdaad leuker dat de lijnen nu parallel lopen, maar inderdaad spijtig van die wielen! Volgens mij moet je de lijnen perfect parallel kunnen krijgen zonder dat de wielen wegvallen door het perspectief wat te vervormen.
Ik ga eens opzoeken of dit mogelijk is, want de lenscorrectie van daarnet was eigenlijk 'vertikaal perspectief' aanpassen.
Comment