Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flirten met de grens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flirten met de grens

Twee versies ...
    Tips en commentaar welkom.
    groeten,
    deka

Exif
    AV/14 - TV/ 1/200 - ISO 100 - 105 mm - manuele belichting
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Flirten met de grens

Goed idee slecht uitgevoerd.

66% is onscherp in je foto. (ik ben braaf vandaag)
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

ga voor de kleurenversie, maar vind de DOF te snel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dan ik maar het tegenovergestelde. Vind de wit-zwart versie mooier. Is als iets uit de
        oorlog, misschien de vertroebelde blik van een soldaat.

Comment

Beide foto's kunnen iets meer contrast gebruiken, waardoor ze sterker zullen overkomen. Ook ik vind de scherptediepte net iets te beperkt. Verder wel een goeie compo, en met meer scherpte zou 't m.i. een heel goeie foto kunnen zijn, door het simpele onderwerp, het gebruik van de aanwezige lijnen en repetitie, wat er nu m.i. veel minder uitkomt door de beperkte DOF.

Mvg

Chris

Comment

Ga voor de kleurenfoto maar vind de DOF ook iets te beperkt.

Comment

Nerdifant, Bouk, Doudeke, FestinaLente,cwe,

Bedankt voor het kijken en het commentaar.
              Over kleur en zw versie kunnen smaken en meningen zeker en vast verschillen.
              Ik vrees dat ik een beetje aan de " dof" ziekte lijdt. Als ik een aantal van mijn foto's bekijk, heb ik soms een voorliefde voor foto's met beperkte dof. En soms zal die inderdaad wat te snel zijn of wat teveel. Ik had me hier voorgenomen om bij deze foto eens de fout niet te maken, maar blijkbaar heb ik ze dus weer gemaakt. Ik had hier al een F14, maar werkte op 105 mm, om de compo zoals FestinaLente aangeeft, sober en strak te houden.
              Ik zal nog eens terug gaan naar deze plek en dan eens opnieuw proberen met een nog wat kleiner diafragma.
              We blijven verder oefenen ...

groeten,
              deka

Comment

Reacties zijn hier nscherpte en DOF.
                Onscherpte is duidelijk iets dat bij 95 % van de BD-ers niet kan. Precies alsof scherpte alleen een goede foto maakt.
                Wat de Dof betreft is hiermee meestal de bedoeling om een detail of een vlak uit de foto naar voor te schuiven. Dat is hier gebeurd. Je kunt dit interpreteren als een herhaling of als een langzaam verdwijnen en dan kan deze DOF perfect.
                Wat de foto betreft: Deze is klassiek te noemen . Ik verkies in dit geval hier de kleur. Zwart-wit vind ik geen meerwaarde hebben.

Comment

Ik ga voor de kleurenversie. De beperkte DOF stoort mij eigenlijk niet...
                  Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Zeker de zwart-wit versie, al zal meer contrast de foto veel mooier maken. De omzetting is erg grijs. Mooie compositie! Vooral de scherpe schaduw van het draad is bijzonder...

Jacobus
                    Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                      Ik zal nog eens terug gaan naar deze plek en dan eens opnieuw proberen met een nog wat kleiner diafragma.
                      kleiner?
                      grt,bouk.

Comment

Z-W versie voor mij
                        Doet mij ook denken aan een stukje strand na de bevrijding wanneer het geweervuur verstomd is...

Grtz,
                        K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                          Doet mij ook denken aan een stukje strand na de bevrijding wanneer het geweervuur verstomd is...
                          das een goeie met zo,n Nickname.
                          grt,bouk.

Comment

E.G. - ThaDoc - Daikatana - Animalshot
                            Bedankt voor het kijken en het commentaar.
                            Hieronder plaatste ik een aangepaste versie van het zwart-wit, rekening houdend met de commentaren . Een poging om wat te sleutelen aan het contrast.
                            Tips en commentaar bij deze aanpassing welkom.

Voor Bouk :
                            Met kleiner diafragma bedoel ik dat ik in plaats van f/14 zou gaan naar f/16 - f/18, waardoor mijn diafragmaopening toch kleiner wordt ...

groeten,
                            deka
                            Last edited by deka; 22 juli 2010, 09:28.

Comment

Als je hier over een grotere afstand scherpte wil, ga je je scherpstelpunt naar achter moeten leggen, eerder dan diafragmeren... F14 - F16... luttele cm'ers. Scherpstelpunt verleggen, en je wint meters.
                              Btw... het krachtiger zw werk m.i. wel veel beter dan de originele plaatjes.

Mvg

Chris

Comment

Working...
                              X