Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
...de horizon staat scheef, maar de reiger staat recht...
In bepaalde gevallen kan een scheve horizon helemaal te gek zijn, actiefoto's van skateboarders bijvoorbeeld. Ik vind het hier niet mooi. Jouw scheefstaande reiger is zich van geen kwaad bewust, reigers stijgen nu eenmaal zo op. Waarom corrigeren? Je onderwerp is best wel onscherp, aan het gras te zien zit de focus achter de reiger. Verder is de foto een beetje aan de gele kant, stond je witbalans correct?
In bepaalde gevallen kan een scheve horizon helemaal te gek zijn, actiefoto's van skateboarders bijvoorbeeld. Ik vind het hier niet mooi. Jouw scheefstaande reiger is zich van geen kwaad bewust, reigers stijgen nu eenmaal zo op. Waarom corrigeren? Je onderwerp is best wel onscherp, aan het gras te zien zit de focus achter de reiger. Verder is de foto een beetje aan de gele kant, stond je witbalans correct?
Jacobus
jazeker,witbalans stond op automatisch 0,0 ik vond hem ook bleek , heb hem zelfs nog wat verdonkert. Scherpstelpunt stond idd te centraal en scherpte ligt net boven de hals.heb dus nog wat te leren, maar die beestjes zijn zo snel. bedankt voor je reactie.
Comment