Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tall ships

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tall ships

Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Re: Tall ships

mooie composities, goede scherpte, maar ik vind vooral in de eerste twee net iets te veel blauwe schijn (ofwel ligt dat aan mijn pc scherm )
    in alle geval chapeau
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Tweede vind ik erg mooi qua lucht kleuren en compositie; zonder mensen was ie zeer zeer goed geweest!!!
      Eerste wat minder owv de grijzige lucht en gebrek aan kleuren...
      De derde zegt me helaas niets, onbekende mensen, een rug en een zijkant, eenbeetje boot, een halve tekst... het spijt me
      FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Tweede vind ik ook de beste. Inderdaad jammer van die mensen..... maar op zo'n evenement kun je moeilijk aan honderden mensen vragen eventjes opzij te gaan voor je foto hé .
        En als je die gele koord er per sé op wilt, dan zou ik ze perfect uit de hoek laten vertrekken.
        Eerste waarschijnlijk in tegenlicht, vandaar geen/fletse hemelkleur ?
        Derde : zegt mij niets, misschien jou wel omdat je die mensen kent ?
        Groetjes

Comment

De meningen zijn verdeeld :

Ik vind 1 de beste : de sepia tint van de zeilen heeft iets zodat het schip nog ouder lijkt. Ook leuk dat het licht er door schijnt.
          2 vind ik minder wegens tegenlicht (mooie wolken wel ja) zodat het schip nogal donker uitvalt. ook teveel storende elementen (mensen en dranghekken).
          3 zegt me ook niets (dacht even dat de vrouw rechts koningin Paola was ;-)
          Canon 7D, EF-S 17-55mm 1:2.8 IS USM, EF 70-200mm 1:2.8 L IS USM, Macro EF 100mm 1:2.8 USM
          "We zien de dingen niet zoals ze zijn. We zien de dingen zoals we zijn."

Comment

Ik sluit me bij mijn voorganger aan. Eerste de mooiste. Bij zo'n oud schip verwacht ik
            geen sprankelende kleurtjes, maar het roest waar de zon al door heen schijnt. Mooi

Comment

vind ook de eerste de mooiste..
              de doortekening op de zeilen maakt de uitgebrande lucht aanvaardbaar
              Groeten!

500px / Facebook

Comment

#1 vind ik mooi.
                #2 is lelijk geworden in de bewerking, denk ik. Is de lucht zo belangrijk dat de mensen allemaal blauw-uitgeslagen kleding moet dragen?
                #3 is wellicht persoonlijk belangrijk.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Mooie reeks, voorkeur gaat naar de eerste.
                  Vind dat de mooiste qua compo.
                  Grtjs

Comment

herwerkte versie van de 2de foto:

vanavond nog beetje aan prutsen, maar laat maar al iets horen wat er beter kan.
                    Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

Comment

Ziet er beter uit.
                      Grtjs

Comment

herwerkte versie niet beter je kan nu de tekst op de boot niet meer lezen wat bij de eerste wel het geval was, misschien zijn de kleuren ietwat gewijzigd maar wel ten koste van scherpte op de boot.
                        Grtn
                        Tenée

Comment

Ik ga er nog wat aan werken. Er komt morgen een nieuwe versie.

Comment

doe mij maar de eerste, tweede vind ik veel te donker en ik vind de bewerking overdreven.
                            Zowel qua compo als qua kleuren vind ik 1 er fel bovenuit steken.
                            Foto 3 zegt me niet zoveel.
                            Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Comment

Working...
                              X