eerste macro poging...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
flower
Collapse
X
-
-
Re: flower
Niet slecht voor een "eerste poging". Mist toch wel wat scherpte. Statief gebruiken, of monopod, en manueel scherpstellen. Foto's maken bij 't avondzonnetje, dat veel zachter licht geeft, en als 't volledig windstil is, zeker bij een sluitertijd van 2 seconden.
Belichting lijkt goed, maar 't witte puntje links verraad dat er iets te lang belicht is.
Mvg
Chris
-
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk berichtNiet slecht voor een "eerste poging". Mist toch wel wat scherpte. Statief gebruiken, of monopod, en manueel scherpstellen. Foto's maken bij 't avondzonnetje, dat veel zachter licht geeft, en als 't volledig windstil is, zeker bij een sluitertijd van 2 seconden.
Belichting lijkt goed, maar 't witte puntje links verraad dat er iets te lang belicht is.
Mvg
Chris
statief heb ik gebruikt doch het is een goedkope Velbon en erg onstabiel...een degelijke Vanguard is in bestelling want dat lijkt me toch een must! Weer een goede les om niet direct voor goedkope rommel te kiezen...
Bloem stond op tafel, vlakbij raam...heb vanachter nog wat bijgelicht.
grtz
dirk
heb afstandsbediening op 2sec gebruikt.Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken
Comment
-
Da's eigenlijk een goede keuze dan. 't Kan ook zijn dat er bij 't verkleinen wat scherpte verloren ging. Altijd een ietsie pietsie verscherpen, zeker bij macro's.
Ook hier... scherptediepte is heel beperkt, op 150mm. Met een iets kleiner diafragma zou je de meeldraden allemaal scherp kunnen hebben. Ik zou hier gaan of voor alle meeldraden scherp of enkel de stamper scherp, door een groter diafragma dus.
Mvg
Chris
Comment
-
-
Chris
heb wat teveel liggen spelen in Lightroom waar ik blijkbaar nog onvoldoende van ken..
straks nog eens het handboek van S.Kelby vastnemen en studeren maar
Morgen nieuwe poging
ps :@chris : mooie websiteHet zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk berichtps :@chris : mooie website
Heb ik een website ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk berichtHeb ik een website ?
Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
Comment
-
Comment