Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurgebied in de buurt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Natuurgebied in de buurt

Allemaal genomen met mijn Canon Ixus 95 IS.

[Mod]
    Gelieve rekening te houden met de maximale afmeting van 900 pixels aan de langste zijde.
    Last edited by Sannepoes; 28 juni 2010, 18:19. Reden: Foto's te groot

Re: Natuurgebied in de buurt

te veel ingezoomd op oninteressante details.
    Maak eens gebruik van de groothoek, dan vertelt een natuurgebied zoveel meer.

Comment

Ze zijn natuurlijk wel bedoeld als macro foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photography_BG Bekijk bericht
        Ze zijn natuurlijk wel bedoeld als macro foto's
        't Zijn geen macro's... Macro's geven iets weer dat klein is, op een manier dat 't eigenlijk groter is dan zijn normale grootte.
        Bij de eerste zie ik geen onderwerp. Niets springt door scherpte, of licht, of speling met scherptediepte, of door kleur, uit de foto...
        De tweede vind ik nog redelijk, maar 't is een stilleven en zeker geen macro.
        De derde... ook weer een beetje vis nog vlees. Wat is het onderwerp dat er uit springt ? Ik mis het gewoon.

Mvg

Chris

Comment

Laat het me dan zo stellen dat ze zijn genomen op de macro stand van mijn camera. Niet te vergeten dat het maar een compactcamera is en dat ik geen 'ultra' macrolens heb.

Comment

Laat het me dan zo stellen dat ze zijn genomen op de macro stand van mijn camera. Niet te vergeten dat het maar een compactcamera is en dat ik geen 'ultra' macrolens heb.
            De camera doet er niet toe... wat je weergeeft doet er toe. Compactcamera's zijn zelfs heel goed geschikt om macro-opnames te maken, tot op een bepaald niveau, omdat ze meer scherptediepte hebben. Vaak kan je tot op 3cm van het onderwerp komen, wat met zo goed als eender wlkle macrolens op een slr ondenkbaar is.

Mvg

Chris

Comment

Toch zit op de max. afstand bij mijn camera, als ik korter kwam was de foto niet meer scherp.

Comment

Toch zit op de max. afstand bij mijn camera, als ik korter kwam was de foto niet meer scherp.
                Tja... jammer voor jou. Ik zou zeggen, beperkt je dan tot andere soorten van fotografie, want dan is je camera er helemaal niet voor geschikt om macro's te fotograferen.

Mvg

Chris

Comment

tip: als je een loupe ("vergrootglas") tegen je lens houdt, kan je opeens wel mooie macro's maken.
                  inclusief de charmante sferische en chromatische lensfouten die dat voor gevolg heeft.

Comment

Tja, wat ik vooral jammer vind is dat je alleen maar negatieve reactie's krijgt als je geen foto's post die genomen zijn met een camera van 5000 euro, hoewel dit volgens mij de beginnershoek is, waar je in mijn ogen opbouwende kritiek zou kunnen krijgen en andere beginners je zouden kunnen steunen. Maar aangezien dit niet het geval is denk ik niet dat ik nog de moeite ga doen om hier foto's te posten.

Comment

Tja, wat ik vooral jammer vind is dat je alleen maar negatieve reactie's krijgt als je geen foto's post die genomen zijn met een camera van 5000 euro, hoewel dit volgens mij de beginnershoek is, waar je in mijn ogen opbouwende kritiek zou kunnen krijgen en andere beginners je zouden kunnen steunen. Maar aangezien dit niet het geval is denk ik niet dat ik nog de moeite ga doen om hier foto's te posten.
                      Wil je dat ik mijn commentaren schrap en schrijf : "whaaauuww wat een prachtige macrofoto's". Ik wil het direct doen hoor... Hopelijk heb je er dan iets van geleerd.

Ik zal nu even naar buiten gaan en enkele macrofoto's met een compact maken, en deze zo dadelijk posten... Nu goed ?
                      Ik ken de mogelijkheden en beperkingen van camera's en lenzen nagenoeg allemaal. Ik ben ook begonnen met een compactje... en met dat 10-jaar oud ding, ga ik nu sffs fotograferen, om jou te tonen wat een macrofoto is.

Comment

Ik weet niet waar ik in mijn reactie heb geschreven dat er alleen maar positieve dingen in de reactie moeten staan, omdat ik wist dat er zo'n 'bijdehand' reactie op ging komen. Ik schreef "hoewel dit volgens mij de beginnershoek is, waar je in mijn ogen opbouwende kritiek zou kunnen krijgen en andere beginners je zouden kunnen steunen" en dat is helemaal niet hetzelfde als gewoon positieve commentaar, maar ook niet iemand afbreken.

Comment

De moed niet verliezen, veel kijken en commentaar lezen van anderen inzendingen zo leer je wel iets, Brugge en Gent zijn ook niet in 1 dag opgebouwd. De ene persoon is iets harder in beoordeling als de andere, en je bent niet de enige.
                          Grntn
                          Renée

Comment

Bij het zien van de foto's wou ik direct in de pen kruipen maar na verder doorgebladerd te hebben is blijkbaar alles gezegd.
                            En inderdaad,........ kritiek is soms hard maar soms ook de enige manier om zich geen tweede keer aan dezelfde........ je weet wel.
                            Volhouden, volhouden, volhouden.!!!!!! als je echt geïntresseerd bent in fotografie.
                            Men denk soms te vlug,wauw, dit is het en dan valt de commentaar zwaar.
                            Heb al meerdere keren aangehaald: we zijn allemaal van nul begonnen.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

omdat er macro op je lens/toestel staat wil het nog niet zeggen dat het macro is, de fabrikanten willen het ons graag doen geloven...
                              macro begint vanaf 1/1 al wat groter is noemt men close-up wat hier het geval is.
                              dat het een compakje is maakt niet uit heb al macro-fotos gezien die andere met dsrl toestellen doen gapen van verwondering maar daar ben je nog niet in geslaagd met deze fotos dat je toont.
                              natuurlijk post je als beginner in beginnershoek zoals de meesten hier onder ons.
                              dus wat ik wilde zeggen nog, het is soms hard om de harde kritieken te verwerken.
                              maar het is zeker niet slecht bedoeld integendeel het is de beste leer om betere resultaten te bekomen.

greets
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

Comment

Working...
                              X