Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kus in het paars

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kus in het paars

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Sluitertijd 1/8 bij 105 mm is vragen om bewegingsonscherpte (tenzij op statief natuurlijk.) Dat is exact wat qua onscherpte op deze foto ondermeer te zien is.(en alle commentaren over soft zijn naast de kwestie, dit is een softe foto waar je van kan leren, maar bestemming is prullenmand).
    Diafragma 20 is overkill, je lens is op zijn scherpst vanaf F4 tot F11, F11 max zou ik dus zeggen, dan kan je sluitersnelheid omhoog met een aantal stops. Het is wel zo dat je dof dan beperkt wordt, maar daar moet je in macro leren mee spelen.
    Manueel scherpstellen in Macro : OK. Maar manueel diafragma en sluiter en scherpstellen is voor een combinatie van Superman, Batman, Robin en Flash. Want daar moet je minstens drie handen en zes ogen voor hebben.
    PS: zoek eens de berichten van Rupselkopke, dat is macro.
    Zappa,
    Bedankt voor deze uitleg ... Ik werkte hier wel op statief. Ik beweer zeker niet dat je ongelijk hebt, maar er was misschien ook een zuchtje wind teveel op dat moment ???
    Ik zal je raad in verband met de diafragmawaarden in gedachten houden bij de volgende keer. Ik zoek ook eens bij Rupselkopke wat zaken op.

groeten, deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
    X