Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wandeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wandeling

ree : ik wou het beestje niet doen verschieten dus ik bleef staan waar ik stond. maar het was redelijk ver & heb jammer niet genoeg niet veel zoom. hoe kan ik zo'n foto toch beter & scherper maken?

De bloemfoto : het verschil met het orgineel & deze die bewerkt is met de camera zelf. is enorm.

Standaard, Neutraal, Levendig, Monochroom, Portret, Landschap; .... dit alleen al was een enorme verbetering. + de witbalans.

nu nog een vraagje. bij zo'n aanpasing.. is dan het JPEG & het RAW bestand hetzelfde. of alleen het RAW? want als ik een JPEG foto vergelijk met dezelfde foto in RAW. ziet de JPEG foto er in picasa veel beter uit

MVG Tom
    Last edited by Tom178; 19 mei 2010, 19:28. Reden: Foto's te groot
    Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Re: Wandeling

Heb zelf ondervonden dat Picassa wel eens steken laat vallen met foto's in RAW formaat. Ik had foto's in RAW die er gewoon niet uitzagen, en die na een omzetting in Piacassa naar JPEG toch plots goed waren... wat eigennlijk niet kan. En dan spreek ik over distortion in de RAW versie die plots verdwenen was in de JPEG versie zonder iets speciaal te doen. Als ik die bepaalde foto's in RAW bekeek had ik rode puntjes/gloed op sommige plaatsen en die was er plots niet meer in JPEG.
    Lightroom beginne gebruiken om men RAW's te bekijken en hier zie je wat je moet zien, een goede RAW is een goede JPEG. Waarschijnlijk gaat Picassa in de omzetting naar JPEG al enkele efecten toepassen zonder dat je erover te beslissen hebt en dat wil ik dus niet.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Re: Wandeling

[mod]
      De fotos zijn groter dan de toegestane forumafmetingen. Dit kon je lezen in de lichtgele balk die bovenaan de foto was.
      Gelieve de foto's te verkleinen (max. 900 pixels aan de langste zijde) en weer zichtbaar te plaatsen.

Comment

Working...
      X