Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog ne keer proberen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog ne keer proberen...

Als deze foto's NIETS met fotografie te maken hebben, dan geef ik het definitief op...

Vergane glorie :

Panasonic Lumix FZ2000

Re: Nog ne keer proberen...

Dit heeft volgens mij wel met fotografie te maken
    Zelf zie ik niks in zwart-wit, maar das persoonlijke smaak he.
    Voor de rest zijn de compo's voor mij (persoonlijk) wel in orde, vooral de laatste heeft wel iets met die man die je in de gaten had.
    Wel heb ik de indruk dat op foto 2 en 3 de lucht uitgebrand is.

Comment

Zeker de moed nie opgeven en zoals mijn voorganger al zei 3de foto heeft zeker iets .
      Leuk om zien , die man heeft ms.de glorietijd meegemaakt en is nu aant kijken naar 't verval. Grtj.

Comment

Is in elk geval leuk om te horen dat m'n foto's niet slecht zijn.

Ben zondag nog eens op stap geweest met m'n reflex ; ik had eens een uurtje vrij...

Had ik misschien beter niet gedaan, want ben nu (opnieuw) niet zo zeker meer dat ik m'n D60 wil wegdoen.
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

In nummer één had ik de kraan wat meer plaats gegeven of zo genomen dat hij helemaal rechts op de foto staat, met dezelfde achtergrond,kraan witte muur oude fabriek, grt
          https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            In nummer één had ik de kraan wat meer plaats gegeven of zo genomen dat hij helemaal rechts op de foto staat, met dezelfde achtergrond,kraan witte muur oude fabriek, grt
            Was de bedoeling dat de kraan er links helemaal op stond. Was efkes verstrooid, denk ik. Kindjes waren ook mee en dan moet je ook op je kroost letten, hè
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik vind de plaatjes allesbehalve sprekend :s ze zeggen me niets...
              Geen speciale compo, geen spanning, geen gevoel...
              Zwart-wit geeft ook niets van meerwaarde, vind ik persoonlijk.

No offence, zeker niet, iedereen leert (ik ben ook nog volop bezig), maar dit kon je evengoed met een compact genomen hebben...

Comment

Ik volg Threesa een beetje.

De zwart-wit omzetting is meer grijs-grijs er zit echt weinig contrast in de tinten.

Opletten met zwart-wit bij egale luchten, ze zijn snel uitgebrand of heel saai.

Uw foto's zijn goed als iemand je zou gevraagd hebben ga die werken daar eens
                fotograferen. Maar verder zou ik er voorlopig nog geen kadertje aan verspillen.

Blijven fotograferen, blijven rondkijken. Fotograferen is voor 80% eerst al ZIEN en OPMERKEN.
                Begin daar alvast aan, desnoods in auto-mode als het moet. Als de compo en het onderwerp
                er al is maakt de exif niet uit voor mij.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                  Blijven fotograferen, blijven rondkijken. Fotograferen is voor 80% eerst al ZIEN en OPMERKEN.
                  Begin daar alvast aan, desnoods in auto-mode als het moet. Als de compo en het onderwerp
                  er al is maakt de exif niet uit voor mij.
                  Helemaal mee eens!

Comment

Tja, eigenlijk beschouw ik mezelf als een 'beginnende' beginner, die dan nog gebukt gaat onder de nodige twijfel. Ik dacht dat deze foto's wel iets hadden... Kunnen we stellen dat er nog hoop is voor mij ?

@Spyro : ik zie dat je de Nikkor 35mm 1.8 hebt. Tevreden ermee ? Kan een beginner met zo'n lensje überhaupt iets aanvangen ?
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Kunnen we stellen dat er nog hoop is voor mij ?
                      ja hoor:
                      je opnamen zijn mooi scherp en informatief, alleen de bewerking(omzetting) is niet mooi.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Er is hoop voor iedereen
                        Concentreer je als beginner vooral op je beelden en je composities, niet op lenzen en toestellen van veel geld.
                        Composities heb je niet na 1 beeld te schieten, schiet (zeker als beginner) van hetzelfde onderwerp talloze beelden, uit verschillende standputen, uit verschillende hoeken, leg je neer, zet je ergens op, kruip er op, kruip eronder, ik denk dat dat het voornaamste begin is. De dingen zien. Leren fotograferen is hard werken en talloze keren opnieuw proberen en zoeken en oefenen en ook talloze keren op je bek gaan. Dan mag je nog de beste camera hebben en de beste lenzen, als het niet goed zit, zit het ook met je arsenaal niet goed. Het is een leerproces en dan is het goed om eerst te leren kruipen en dan stilletjes aan te leren stappen.
                        Dit is toch wat ik als beginner ervaar en ik denk dat zelfs de pro's dit leerproces graag beamen.
                        Laat je niet zo snel ontmoedigen en begin bij het begin.
                        Veel succes!
                        https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ik heb momenteel een toestel en lens die (vind ik toch) redelijk duur zijn.

Ik denk ook niet van mezelf dat ik echt het 'oog' van een fotograaf heb. Om iets te kunnen ontwikkelen, moet je het in de eerste plaats 'hebben'.
                          Ik ben geen creatief en al zeker geen 'kunstzinnig' iemand ; ik probeer wel goede foto's te maken waarvan ik vind dat ze wel iets hebben en waarmee ik toch best wel tevreden ben.

Zoals gezegd, een oog voor kunst en goede fotografie heb ik volgens mij niet, maar ik kan wel genieten van mooie beelden en hou er wel van om in Photoshop wat te experimenteren met allerhande effecten.

Ik twijfel(de) over het feit of ik m'n reflex al dan niet zou bijhouden, hoofdzakelijk omdat ik heel weinig tijd heb en omdat het soms wel een opdracht is om tijdens gezinsuitstapjes een zware reflex mee te sleuren.
                          Wat ik vooral mis is het niet kunnen filmen. Een toestel als de D5000 is ook geen oplossing want geen autofocus tijdens het filmen is voor mij totaal nutteloos. En als je een goede filmmodus wilt bij een compact moet je naar een bridge gaan of de duurdere compacttoestellen.
                          Misschien zou een goedkope camcorder met memory card wel beter zijn dan, als aanvulling. Maar dan sleur je dat ook nog eens mee...

Dus ja, een compacte bridge (of een compact) leent zich meer tot het doorsnee gezinsleven dan een reflex. Maar ik zie me dan met zo'n toestel ook niet spelen met ISO en sluitertijden. Ik zie het misschien te zwart/wit. En ik hou van de mechanische 'klik' van een reflex in tegenstelling tot het elektronische gezoem van een compact/bridge. Dat 'heb' ik dan wel...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Hier een nieuwe compact van Canon met filmmodus, betaalbaar en super optische zoom:

Comment

Had ik al gezien in m'n zoektocht naar de "perfecte" camera. Deze heeft een wel heel vervelende eigenschap : elke keer je het toestel inschakelt, springt de flits omhoog, zelfs al heb je die niet nodig...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X