Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste post, modelshoot van een beginnend amateur.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste post, modelshoot van een beginnend amateur.

hieronder mijn eerste post, als beginnend amateurfotograaf, met dank aan het model Maries.
    graag jullie reacties en commentaren.

http://picasaweb.google.com/lh/photo...eat=directlink

Re: Eerste post, modelshoot van een beginnend amateur.

Effe lezen hoe je foto's kan plaatsen hier:
    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

(Als iedereen een link zou plaatsen, wordt het nogal onoverzichtelijk)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Effe lezen hoe je foto's kan plaatsen hier:
      Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

(Als iedereen een link zou plaatsen, wordt het nogal onoverzichtelijk)
      Há ... de juiste man op de juiste plaats.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik vind haar outfit niet zo passen bij de achtergrond en op mijn scherm miszie ik iets aan de kleur van haar gezicht
          Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Zou misschien mooi kunnen zijn, maar is het niet. Model, achtergrond, kader, niks lijkt bij
            elkaar te passen. Aan dat kader kun je nog altijd wat doen, misschien daarmee beginnen?

Comment

Een beetje een androgeen type, al houd ik daar wel van. Mooie ogen met een krachtige uitstraling. Dat komt altijd van pas als model, de mensen hondsbrutaal in de ogen durven kjken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                ... Dat komt altijd van pas als model, de mensen hondsbrutaal in de ogen durven kjken.
                .... ....

Vééél te rood.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

De kleur van het topje stoort me inderdaad ook bij deze achtergrond (wit, bruin of bepaalde tinten groen zouden hier volgens mij beter bij passen) maar als eerste shoot is het zeker niet slecht
                  betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Ik ga zeker nog eens nalezen hoe ik de foto er op krijg ipv de link, maar om een of andere duistere reden lukte het me niet daarnet.

Kledij in combinatie met achtergrond daar had ik niet aan gedacht. Veel te rood kan, maar bedoel je dan de kleurtint van de volledige foto, of van de kledij? de oorspronkelijke kleur was me veel te koud, het was somber triestig weer, en heb ze wat proberen verwarmen met lightroom. beetje overdreven dan precies

@doudeke, hoe bedoel je, model en kader en achtergrond passen niet bij elkaar? graag wat meer info zodat ik er van kan leren. kader kan ik volgen dat je hem slecht gecadreerd vindt. Model die niet bij de achtergrond past.... bij gebrek aan bostrol ben ik toch maar voor een jongedame gegaan...

Bedankt voor de reacties, en laat de andere (leerrijke) commentaren ook maar komen!
                    Last edited by s_naesen; 7 mei 2010, 21:02.

Comment

Misschien de bomen aan de linkerkant ook even croppen? Mijn aandacht wordt er steeds naar toe getrokken.
                      Toch al een goed begin hoor!
                      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Haartje op de neus mss wegshoppen,welke witbalans gebruikt ,welke nabewerking ?
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s_naesen Bekijk bericht
                          Ik ga zeker nog eens nalezen hoe ik de foto er op krijg ipv de link, maar om een of andere duistere reden lukte het me niet daarnet.

Kledij in combinatie met achtergrond daar had ik niet aan gedacht. Veel te rood kan, maar bedoel je dan de kleurtint van de volledige foto, of van de kledij? de oorspronkelijke kleur was me veel te koud, het was somber triestig weer, en heb ze wat proberen verwarmen met lightroom. beetje overdreven dan precies

@doudeke, hoe bedoel je, model en kader en achtergrond passen niet bij elkaar? graag wat meer info zodat ik er van kan leren. kader kan ik volgen dat je hem slecht gecadreerd vindt. Model die niet bij de achtergrond past.... bij gebrek aan bostrol ben ik toch maar voor een jongedame gegaan...

Bedankt voor de reacties, en laat de andere (leerrijke) commentaren ook maar komen!
                          Ik denk dat hij bedoelt dat het "type" model niet echt in het geheel past; misschien dat iemand met een elfjesachtig uiterlijk beter had geweest, of dat een wit kleedje al een verschil had kunnen maken.
                          Maar je bostrol-idee vind ik ook wel iets hebben
                          betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Working...
                          X