Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Nabij Calais bij een regendag met sluitertijd van 10 en dia 22 met Nikon 2.8- 55 lens.
De D300 gewoon op een rots, op ruw terrein is een driepikkel niet te doen.
Groetjes Willem
Ik denk dat er inderdaad dikwijls een iets lagere sluitertijd wordt gebruikt. Dat dat de doorsnee manier van watervallen fotograferen is. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit helemaal niet mis hoor. Je ziet ten minste nog dat het een waterval is, en geen witte massa die ergans af stroomt.
Alleen zou ik hem wat hoger en meer naar links hebben gerist. Wat onderaan rechts te zien is, is misschien wat minder interessant dan de waterval die er uiteindelijk niet helemaal op staat. Maar makkelijker gezegd dan gedaan zonder statief natuurlijk...
Jammer dat er niet meer waterval op staat. De aandacht wordt nu vooral getrokken naar de grote blokken rots vooraan.
Maar je moet natuurlijk niet je leven riskeren en met je pikkel en al de waterval in vallen
Ik stond daar op een gladde levensgevaarlijke positie, met achter mij een diepte van 30 meter zonder klimbeveiliging en driepikkel. Maar voor een goede foto doen we soms zotte toeren he.
Groetjes Willem
Comment