Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop Kunstacademie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Workshop Kunstacademie

Afgelopen weekend ben ik wat foto's gaan nemen tijdens de opendeurdag van de kunstacademie waar ook ons zoontje les volgt. Omdat er weinig licht in de zaal was, en ik niet graag de flits gebruik, was dit ideaal om eens de hogere ISO's te testen. Hier enkele resultaten met ISO 3200.

Jong en oud aan 't werk

F2.8 - 1/80 - ISO 3200 - 90mm

F2.8 - 1/80 - ISO 3200 - 90mm

F2.8 - 1/200 - ISO 3200 - 90mm

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen

Grtz,
    Peter
    Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Re: Workshop Kunstacademie

Hoi Peter! Mooie kleuren, bevalt de 550D goed? De ruis op 3200 ISO valt mij mee, alleen in de laatste foto komt het wat nadrukkelijker naar voren. Heb je daar flink bijgesneden? De eerste foto is mooi scherp, je kunt zien dat je zoontje flink aan het werk is. De tweede foto heeft een mooie compositie, maar is jammergenoeg vrij onscherp.

Ik had zelf de laatste foto met een wat kleiner diafragma genomen, gezien je sluitertijd was daar nog wel wat ruimte voor. Dan had je én beeld, én de handen scherp gehad...

Jacobus
    Zenfolio

Comment

Mooie reeks. Tweede vind ik zeer geslaagd.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Voor mij ook de tweede, het is bijna of een jury zich ontfermt over een kunstwerk.

Comment

Thx Jacobus om deze topic terug onder de aandacht te brengen , had de hoop op enige commentaar al even opgegeven

Het toestel bevalt mij heel goed. Ik kom van de 450D en eigenlijk was die voor mij nog steeds ruim voldoende... Alleen, als je een dslr mee op pad neemt, laat je de videocamera natuurlijk thuis. En dat vond vooral mijn echtgenote soms spijtig, er werden geen 'filmpjes' meer van de kinderen gemaakt. Daarom 450D en videocamera verkocht en 550D in de plaats.

Ik heb eigenlijk heel weinig bijgesneden bij de ltste foto... maar de ruis is daar inderdaad meer aanwezig. Ik heb voor alle 3 wel wat noise-reduction in Lightroom toegepast, maar bij de ltste heeft dat inderdaad minder effect. Kleiner diafragma was hier inderdaad ook beter geweest.

Dat foto 2 onscherp is klopt ook... maar ik was meer dan tevreden over de compositie zodat ik hem toch durfde toevoegen aan dit reeksje Bedankt aan schoonSpikke en doudeke om te bevestigen dat ik hier goed aan gedaan heb

Grtz,
          Peter
          Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Mooie reeks!
            Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Working...
            X