Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allereerste plaatjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• allereerste plaatjes

hallo BD fotografen,

Ik ben Lars, ik kom uit Nederland en sinds kort ben ik de troste bezitter van een olympus e520. Ik ben hard aan het oefenen en wil graag mijzelf verbeteren. Dus graag scherpe blikken en harde commentaren .

Voor de eerste drie heb ik in het archief gegraven. Deze zijn in Februari gemaakt met een compactcameraatje tijdens mijn treinreis van Arnhem (NL) naar Istanbul (TUR).

Rond het beroemde kasteel van Belgrado, Servie, op een van de "witte" muren waar de stad zijn naam aan te danken heeft (de witte stad).

Overkill aan airco op een overheidsgebouw. Eveneens in Belgrado.

Midden in de nacht onverwachts de trein uitgestuurd in Sofia, Bulgarije. Na tien minuten borden in vreemd schrift bestuderen bij de goede trein aangekomen. Als ik opgelucht mijn camera in de hand neem zit tafereel voor me. Heel veel ruis en onderbelichte delen, ik weet het. Voor mij wel een met een herinnering en veel sfeer. Uw mening? (don't be gentle)

Bedankt voor het kijken (en de reactie)!
    Last edited by Lars.; 24 april 2010, 10:51. Reden: link/formaat aangepast

Re: allereerste plaatjes

1. je beste foto, maar haal die streep sneeuw weg, en probeer ook eens of recht zetten geen oplossing is om de strakheid er in te krijgen.
    2. is ook goed maar zegt nog meer zonder de takken links onder.
    3. sorry, niet mijn ding, misschien voor diegene die het beleefde, maar als foto...IMO hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      1. je beste foto, maar haal die streep sneeuw weg, en probeer ook eens of recht zetten geen oplossing is om de strakheid er in te krijgen.
      2. is ook goed maar zegt nog meer zonder de takken links onder.
      3. sorry, niet mijn ding, misschien voor diegene die het beleefde, maar als foto...IMO hé.
      Weeral akkoord met Zappa... behalve nr drie, is wel mijn ding maar gaat totaal letterlijk en figuurlijk de mist in wegens geen scherpte...

Comment

Qua compo is de 1e de beste.

maar die derde,
        ik ga zeker niet met mijn voorgangers mee, dit is een hele mooie sfeervolle plaat die niet eens scherp mág zijn.
        de foto kan een verhaal vertellen, ga zo door "begineling"
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Qua compo is de 1e de beste.

maar die derde,
          ik ga zeker niet met mijn voorgangers mee, dit is een hele mooie sfeervolle plaat die niet eens scherp mág zijn.
          de foto kan een verhaal vertellen, ga zo door "begineling"
          misschien een klein stukje van links eraf of die felle lamp dimmen
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik ga ook voor de laatste foto. Lijkt wel een scene uit een film. Mocht voor mij wel iets scherper.
            Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Leuk om te zien dat de meningen verdeeld zijn over foto 3. Ik had niet gedacht dat iedereen hem mooi zou vinden, maar ik vond hem zelf idd ook erg sfeervol.

bedankt voor jullie meningen.

Comment

De derde en misschien eens Z/W of kleuren verminderen ( laag dubliceren ==> omzetten naar z/w ==> en de laag voor 50% of minder dekken)
                Mijn gedacht
                Last edited by vinstermik; 25 april 2010, 11:16.

Comment

Verre van slecht. Leuke reeks. Bij de eerste zou ik ook die streep sneeuw wegknippen. Die
                  verstoord immers het evenwicht voor een overigens mooi beeld.
                  Tweede is een mooi beeld en goed gezien.
                  De derde lijkt wel een einde van een film, toen dat nog ongelukkig mocht zijn. Maar door
                  de onscherpte lijkt het ook een beetje op een herinnering.

Comment

Mijn mening:

Foto 1: Boven en onder beetje inknippen en eventueel muurtje rechtzetten.
                    Foto 2: Goed zoals ie is!
                    Foto 3: Zeer mooi sfeerbeeld!
                    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Working...
                    X