Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste bewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste bewerking

    Na nog wat met de insellingen van mijn camera gespeeld te hebben, en in een ander topic over "Golden Hour" gelezen te hebben, heb ik de volgende foto gemaakt.



    Daarna heb ik wat met een gratis probeer versie van Coral Paint Shop Pro Photo XI gespeeld...



    Mijn bedoeling was om het allemaal wat rustgevender te maken ipv het flashy rood. Maar wel zo dat je nog steeds de kleurintensiteit ziet.

    Oh en nog 1 vraag, op het middelste blaadje vooraan zie je het flitslicht, wat ik ook geprobeerd heb het lukte me niet dit weg te krijgen... Iemand die hier bij kan helpen?

    Tips en op/aanmerkingen zijn welkom.

    Ingeborg
    Meer foto's op Ingibjorg's Photobucket.
    Advies altijd welkom!

  • #2
    Re: Eerste bewerking

    Hoi Ingeborg,

    Volgens mij is het enige wat je kan doen om dat flitslicht weg te krijgen... de flits niet gebruiken

    Omdat een build-in flits altijd loodrecht op je onderwerp knalt, neemt dit alle diepte weg. En bij het minst reflecterend onderdeel is dit flitslicht onmiddellijk prominent aanwezig. Voor zo'n onderwerp als hier moet je meer gebruik proberen te maken van het natuurlijk aanwezige licht en eventueel iets gebruiken om dat natuurlijke licht te reflecteren als een zijde té onderbelicht is (bvb een witte doek of iets anders zacht reflecterend).

    Als je toch wil flitsen, dan kan je een externe flitser overwegen die je kan kantelen om zo het flitslicht via een muur of het plafond te laten weerkaatsen.

    Grtz,
    Peter
    Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

    Comment


    • #3
      Re: Eerste bewerking

      Oorspronkelijk geplaatst door Ingibjorg Bekijk bericht
      Na nog wat met de insellingen van mijn camera gespeeld te hebben, en in een ander topic over "Golden Hour" gelezen te hebben, heb ik de volgende foto gemaakt.
      Ingeborg
      Foto's maken tijdens de "Golden Hour" met flitslicht ? Ingeborg, denk dat je op deze manier de bal misslaat.
      Invulflitsen is hier de juiste, of betere keuze.
      Een nieuwe poging ?

      Succes
      "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
      Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

      Comment


      • #4
        Re: Eerste bewerking

        Toch vind ik dat flashy mooi, zoals de natuur ons dit oplevert. Op die tweede, bewerkte
        foto lijkt het bloemetje heel erg ziek.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste bewerking

          Ik vind het rode exemplaar ook veel mooier eigenlijk... (mag nog iets dieper rood zijn zelfs)
          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

          Comment

          Working...
          X