Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'stralend' weer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'stralend' weer

    Vandaag mijn EOS 550D aangekregen, maar ik had niet meteen tijd om er op uit te trekken... en ook geen inspiratie...
    Tot het slaaptijd was voor de kinderen en ik door het raam van de jongenskamer net een wolk voor de zon zag schuiven...


    F20 - 1/250 - ISO100 - 21mm

    Grtz,
    Peter
    Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

  • #2
    Re: 'stralend' weer

    Dit lijkt wel gefotoshopt ? Die donkere wolken ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: 'stralend' weer

      mooie
      Canon eos 7D

      Comment


      • #4
        Re: 'stralend' weer

        Die stralen van de zon
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: 'stralend' weer

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Dit lijkt wel gefotoshopt ? Die donkere wolken ?
          niks photoshop... wel in lightroom een beetje met het contrast-schuivertje gespeeld om de stralen iets beter doen uit te komen.

          Dat die wolken zo donker zijn... het lijkt mij een veel moeilijkere opdracht om ze er 'licht' op te krijgen met de zon als tegenlicht

          Bedankt, ook aan de anderen, voor de commentaren

          Grtz,
          Peter
          Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

          Comment


          • #6
            Re: 'stralend' weer

            Peter,
            Ik zou zelfs er onderaan nog eens een stukje durven afdoen, tot je net nog een klein topje bomen erop ziet en dan al de rest de wolken met de supermooie lucht.
            Aan de linkeronderkant zou de wolk dan vanuit het hoekje vertrekken.

            Karakterbeeld hoor.

            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment


            • #7
              Re: 'stralend' weer

              Mooi beeld! Getrokken met de standaard kitlens van de 550D?
              Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

              Comment


              • #8
                Re: 'stralend' weer

                Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                Peter,
                Ik zou zelfs er onderaan nog eens een stukje durven afdoen, tot je net nog een klein topje bomen erop ziet en dan al de rest de wolken met de supermooie lucht.
                Deka,

                Ja, ik begrijp welke crop jij bedoelt. Ik wilde in elk geval de onderste (verst verwijderde) wolken bewaren omdat die in mijn ogen veel 'diepte' toevoegen aan het beeld. Als ik onder crop, moet ik dit zeker boven het dak linksonder doen en dan staan - voor mij althans - die wolken té dicht bij de onderrand.

                Iets minder croppen... dan komt dat kleine dakje links onder net in beeld en is dit geen dak meer maar een storend zwart blokje

                Daarom heb ik voor deze crop gekozen

                Bedankt voor je opmerking

                Grtz,
                Peter
                Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                Comment


                • #9
                  Re: 'stralend' weer

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
                  Mooi beeld! Getrokken met de standaard kitlens van de 550D?
                  Yep, ik had die ook bij mijn 450D en was daar heel tevreden over (ook omdat ik weinig ander materiaal heb om mee te vergelijken ... enkel nog een Tamron 90mm macro-objectief) en heb daarom opnieuw gekozen voor deze kitlens.

                  Thx
                  Peter
                  Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'stralend' weer

                    Ik ben ook voorstander van dat soort foto's en vindt het zelfs facinerend.
                    Ik zou het donkerste gedeelte bovenaan er wel afhalen! Maar dat is goesting natuurlijk.
                    Dat stuk draagt weinig bij tot het zicht van de plaat en als het er af is komen de stralen nog beter uit.

                    Toppie
                    Gr, Jakke.
                    Last edited by jakke1; 22 april 2010, 11:10.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'stralend' weer

                      Mooi !!!! écht !!!
                      Proficiat !

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'stralend' weer

                        Oorspronkelijk geplaatst door jakke1 Bekijk bericht
                        Ik zou het donkerste gedeelte bovenaan er wel afhalen! Maar dat is goesting natuurlijk.
                        Dat stuk draagt weinig bij tot het zicht van de plaat en als het er af is komen de stralen nog beter uit.
                        Ja, heb ik ook even overwogen, maar vond het toch mooier met. Dat donkere gedeelte maakt het kleurverloop 'af' ... en dat bovenste kleine wolkje hou ik er graag bij

                        Nogmaals erg bedankt, ook alle anderen, voor de feedback

                        Grtz,
                        Peter
                        Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                        Comment

                        Working...
                        X