Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik weet dat het een vrij moeilijk onderdeel is van de fotografie om voedsel smakelijk in beeld te brengen, maar ik heb er mij aan gewaagd. Zie hieronder het resultaat:
#1 lijkt me wel wat, maar wat veel licht reflecties
#2 teveel onscherpte maakt er een smakeloze brij van.
#3 goeie compo, maar ik zou minder potjes in beeld brengen. 3 lijkt me voldoende. Maar je hebt als kijker wel geen idee wat erin zit, dus is je onderwerp de potjes en niet het voedsel erin.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Naar mijn gevoel heb je bij foto 1 & 2 een beetje teveel ingezoomd zodat het er allemaal niet zo smakelijk uit ziet.
Foto 3 heeft een leuke compo en DOF maar spijtig dat we niet kunnen zien wat er in zit.
Ik vraag me wel af waar die potjes opstaan, op een tafel of niet?
Helemaal niet slecht. Als ik groene olijven krijg bij mijn aperitiefje zien ze er inderdaad ZO uit. De 2e foto is waarschijnlijk van krabsalade of "surimi" (of hoe heet dat vervangend spul dat er zo goed op lijkt ?) en als ze me dat voorzetten ziet dat er ook zo uit. Alleen bij de laatste foto zie ik niet echt "voedsel" maar wel een reeks weckflessen met (voor mij) onduidelijke inhoud. Doe maar verder als je er zin in hebt.
Het meeste is al gezegd en ik sluit me er bij aan.
foto één en twee, te veel ingezoomd. Dit zijn bijna macro's.
De olijven komen anders wel mooi uit.
Foto twee zegt weinig over het product, te weinig scherptediepte.
Foto drie gaat over de potjes, niet over het gerecht erin.
Misschien had je de compositie anders kunnen maken, namelijk van boven af op de potjes.
kleur is eenvoudig te verbeteren, want er hangt een groenzweem over de laatste foto. Neem die weg en de zalm wordt automatisch meer rozerood.
Bedoeling van food photography is denk ik dat het appetijtelijk uitziet. Dat het je "zin in"
doet krijgen, of gewoon trek in een hap, maar deze schotels laat ik toch liever aan me
voorbijgaan. Maar zoals je zelf al aangehaald hebt, dit is niet de gemakkelijkste tak van
fotografie. Dus een goede poging maar geen lekkere.
Comment