Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Food photography

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Food photography

Ik weet dat het een vrij moeilijk onderdeel is van de fotografie om voedsel smakelijk in beeld te brengen, maar ik heb er mij aan gewaagd. Zie hieronder het resultaat:

edit: foto's fixed!
    Last edited by Faun; 11 april 2010, 00:41.

Re: Food photography

#1 lijkt me wel wat, maar wat veel licht reflecties
    #2 teveel onscherpte maakt er een smakeloze brij van.
    #3 goeie compo, maar ik zou minder potjes in beeld brengen. 3 lijkt me voldoende. Maar je hebt als kijker wel geen idee wat erin zit, dus is je onderwerp de potjes en niet het voedsel erin.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De 3de foto vind ik wel een goeie compo, foto 1 en 2 doen mij niet echt honger krijgen, missen scherpte en kleuren aan de fletse kant.

Comment

erg smakelijk ziet het er niet uit hoor, zeker de eerste niet; lijkt wel kikkerdril.
        de laatste is wel heel leuk van compo en DOF.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Naar mijn gevoel heb je bij foto 1 & 2 een beetje teveel ingezoomd zodat het er allemaal niet zo smakelijk uit ziet.
          Foto 3 heeft een leuke compo en DOF maar spijtig dat we niet kunnen zien wat er in zit.
          Ik vraag me wel af waar die potjes opstaan, op een tafel of niet?

Grtz,
          Ozric
          The first blow fells not the tree!

Comment

Helemaal niet slecht. Als ik groene olijven krijg bij mijn aperitiefje zien ze er inderdaad ZO uit. De 2e foto is waarschijnlijk van krabsalade of "surimi" (of hoe heet dat vervangend spul dat er zo goed op lijkt ?) en als ze me dat voorzetten ziet dat er ook zo uit. Alleen bij de laatste foto zie ik niet echt "voedsel" maar wel een reeks weckflessen met (voor mij) onduidelijke inhoud. Doe maar verder als je er zin in hebt.

Comment

Noch in Firefox, noch in Internet Explorer krijg ik foto's te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Noch in Firefox, noch in Internet Explorer krijg ik foto's te zien.
                Ik ook niet, ik denk dat het opgegeten is
                zero

Comment

Foto's fixed!
                  Laatste foto zijn glazen potjes op een bekraste inoxen werkblad van een kok met daarin een mousse van heilbot met stukjes zalm.

Iemand een tip hoe ik in lightroom die stukjes zalm mooi roze kan krijgen? Het lukt met niet echt.

Comment

Het meeste is al gezegd en ik sluit me er bij aan.
                    foto één en twee, te veel ingezoomd. Dit zijn bijna macro's.
                    De olijven komen anders wel mooi uit.
                    Foto twee zegt weinig over het product, te weinig scherptediepte.
                    Foto drie gaat over de potjes, niet over het gerecht erin.
                    Misschien had je de compositie anders kunnen maken, namelijk van boven af op de potjes.

kleur is eenvoudig te verbeteren, want er hangt een groenzweem over de laatste foto. Neem die weg en de zalm wordt automatisch meer rozerood.

Comment

Foto 1 ziet er wel interessant uit, maar zoals reeds gezegd, smakelijk ziet het er niet uit.

Comment

Bedoeling van food photography is denk ik dat het appetijtelijk uitziet. Dat het je "zin in"
                        doet krijgen, of gewoon trek in een hap, maar deze schotels laat ik toch liever aan me
                        voorbijgaan. Maar zoals je zelf al aangehaald hebt, dit is niet de gemakkelijkste tak van
                        fotografie. Dus een goede poging maar geen lekkere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Misschien had je de compositie anders kunnen maken, namelijk van boven af op de potjes.
                          Ik heb er ook genomen langs de bovenkant hoor ;-)
                          Maar ik post ze niet allemaal omdat je er maar 3 ineens mag zetten hier

Comment

Working...
                          X