Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervallen torentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervallen torentje

Dit is het vervallen torentje op het dak van een prachtige boerderij!
    Ik vind dat het een beetje aandacht verdient.
    - Camera Model: Nikon D90
    - Lens: AF VR Zoom-Nikkor ED 80-400mm f/4.5-5.6D bij 180mm
    - Sluitertijd: 1/1250sec
    - Diafragma: f/8
    - ISO: 200
    - Belichtingscompensatie: -0.7 stap
    - Meetmodus: punt
    - Met enkelpoot statief
    Kan iemand zo'n foto smaken of , tussen in mag ook hoor

Last edited by Duvelke; 8 april 2010, 16:33.

Re: Vervallen torentje

Staat die in werkelijkheid ook zo schuin??

Op zich wel mooi; best ook opletten om takken van de bomen niet laten overlappen/samenlopen met de torenspits
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Beetje idem als Saphi :
      - torentje heel scheef, kan natuurlijk ook zo scheef staan
      - tak bovenaan die in het verlengde van de torenspits loopt oogt niet zo goed
      - dubbele tak onderaan rechts beter niet in beeld
      Anders mooie foto.
      Eens opnieuw langsgaan al het niet te ver is

Comment

Het torentje staat inderdaad zo scheef! Die takken zitten inderdaad in de weg, maar het probleem is, dat er weinig keuze is aan positie om het te fotograferen, want pal ernaast staat een modernere schoorsteen die in schraal contrast met het torentje staat. Maar ik ga het toch eens opnieuw proberen!
        Van harte bedankt voor de tips

Comment

gezien de moeilijke hoek om deze opname te kunnen maken, is het technisch niet slecht.
          kleur en scherpte zitten goed.
          Compositiegewijs is het wat minder: er is teveel ruimte links.(door die andere schoorsteen)
          Het torentje staat idd enorm scheef maar dat is in werkelijkheid ook zo.
          Misschien eens kijken of de windwijzer bovenaan nog draait omdat die nu iets te weinig uitkomt.
          Een zwartwit met hoog contrast kan het beeld dramatischer maken.
          Je handtekening is onleesbaar.

Post het nieuwe beeld misschien ook hier in de post, zodat we kunnen vergelijken.
          nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
          http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
            gezien de moeilijke hoek om deze opname te kunnen maken, is het technisch niet slecht.
            kleur en scherpte zitten goed.
            Compositiegewijs is het wat minder: er is teveel ruimte links.(door die andere schoorsteen)
            Het torentje staat idd enorm scheef maar dat is in werkelijkheid ook zo.
            Misschien eens kijken of de windwijzer bovenaan nog draait omdat die nu iets te weinig uitkomt.
            Een zwartwit met hoog contrast kan het beeld dramatischer maken.
            Je handtekening is onleesbaar.

Post het nieuwe beeld misschien ook hier in de post, zodat we kunnen vergelijken.
            Bij het eerste mooie weer en de nodige tijd ga ik er mijn werk van maken. Bedankt voor de tips.

Comment

Working...
            X