Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon een visje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gewoon een visje.

De foto was beter geweest als de vis er volledig op zou staan.

De rechterkant is onscherp. Dit komt doordat de vis niet recht voor de camera zwom. De onderste vinnen zijn jammer genoeg ook onscherp. Misschien had ik een nog hogere F-waarde (kleiner diafragma?) moeten gebruiken.

Camera Model: Canon (Canon EOS 1000D)
    Lens Focal Length: 55,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/1
    Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

Re: Gewoon een visje.

Ik (met minimale kennis) denk eerder aan de sluitertijd.. ik gebruik voor bewegende meestal 1/120.. Jij gebruikt 1/60...

Denk dat je daar al wat verbetering in kan behalen.
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

Comment

hij/zij heeft IS in zijn kitlens (?), dus dan kan je al wat lager gaan... en zo snel is een vis ook niet altijd
      waarschijnlijk heel kortbij het onderwerp gestaan, een te groot diafragma (te klein getal), waardoor de scherptediepte niet zo groot is...
      maar het oog is wel goed scherp denk ik vind de foto nog niet zo slecht !
      No rules. Great shots.
      -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
        maar het oog is wel goed scherp denk ik vind de foto nog niet zo slecht !
        Volgens mij is dit ook niet slecht.

Comment

Visjes zijn altijd leuk, voor mij is hij zeker OK
          Flickr

Comment

Ik vind het een goeie. Dat de achterkant er niet bij op staat, stoort me niet. In de hoogte staat alles er op, en mocht dat niet zijn, 't zou wel kunnen storen.

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Volgende keer als ik de visjes fotografeer zal ik ook een kleiner diafragma proberen.
              Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

Comment

Mooie kleuren hoor. De scherpte diepte staat hier ter discussie.
                Ik vind hem goed zo.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Stefke 1974, ik heb jouw posts moeten verwijderen omdat deze allemaal geplaatst waren in het topic van iemand anders, je mag gerust een ander topic openen met jouw vragen over de problemen die je hebt zodat het daar specifiek wordt behandeld.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                  X