Ik ben nog maar net begonnen met digitale fotografie. Ben sinds 2 weken de eigenaar van een Canon EOS 50 D met EF-S 18-200 f3.5-5.6 IS.
Nu heb ik enkele foto's genomen in het daglicht en er viel me bij nadere inspectie iets vervelend op, namelijk rode contouren. De foto's heb ik met statief getrokken (niet dat dit er waarschijnlijk tot doet, maar wil zeker genoeg info geven).
Ik heb hieronder een deel van de foto toegevoegd, sterk ingezoomed. Waarop je duidelijk de rode contouren kan zien. Rond de bril, rond de armen.
(Volledig kan ik de foto niet laten zien, dit zou in strijd zijn met de forumregels vrees ik ).
Komt dit door te sterk contrast of iets dergelijks?
Hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst?
Want dit levert problemen op in photoshop én maakt de foto minder goed naar mijn mening.
Alvast bedankt voor de hulp!
EXIF info:
1/80 sec.
F/5
ISO 100
Av modus
focuslengte=20mm
Belichtingscompensatie=0
sRGB
Nu heb ik enkele foto's genomen in het daglicht en er viel me bij nadere inspectie iets vervelend op, namelijk rode contouren. De foto's heb ik met statief getrokken (niet dat dit er waarschijnlijk tot doet, maar wil zeker genoeg info geven).
Ik heb hieronder een deel van de foto toegevoegd, sterk ingezoomed. Waarop je duidelijk de rode contouren kan zien. Rond de bril, rond de armen.
(Volledig kan ik de foto niet laten zien, dit zou in strijd zijn met de forumregels vrees ik ).
Komt dit door te sterk contrast of iets dergelijks?
Hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst?
Want dit levert problemen op in photoshop én maakt de foto minder goed naar mijn mening.
Alvast bedankt voor de hulp!
EXIF info:
1/80 sec.
F/5
ISO 100
Av modus
focuslengte=20mm
Belichtingscompensatie=0
sRGB
Comment