Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Horst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kasteel van Horst

Wat vinden jullie van deze foto.

Alvast Bedankt

Re: Kasteel van Horst

Je had blijkbaar geen geluk met de lichtomstandigheden waardoor de lucht "uitgebeten wit" is. Ik zie in je exif-gegevens dat je omstreeks 14 uur gefotografeerd hebt. Het licht is dan in het algemeen veel te hard voor landschappen. Ik kan je alleen maar aanraden om in de vroege uurtjes (tot een tweetal uur na zonsopgang) of in de late namiddag dit wel erg fotogenieke kasteel te fotograferen. Het warme licht van de opgaande of ondergaande zon, maakt er een veel aangenamer plaatje van.

Het kasteel staat ook een ietsiepietsie schuin op je foto. Ik weet wel dat de toren uit zijn lood is, maar bij jou staat ie toch wat te schuin.

En een laatste puntje van kritiek betreft de takken in de voorgrond. Aangezien de foto ook gemaakt wordt door de mooie weerspiegeling van de burcht in het water, zou ik proberen om verstorende elementen te vermijden. .

Het kasteel en de weerspiegeling staan er wel scherp en volledig op: dat is alvast een pluspunt.

Ik zou zeggen: nog eens opnieuw proberen.
    Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
      Je had blijkbaar geen geluk met de lichtomstandigheden waardoor de lucht "uitgebeten wit" is. Ik zie in je exif-gegevens dat je omstreeks 14 uur gefotografeerd hebt. Het licht is dan in het algemeen veel te hard voor landschappen. Ik kan je alleen maar aanraden om in de vroege uurtjes (tot een tweetal uur na zonsopgang) of in de late namiddag dit wel erg fotogenieke kasteel te fotograferen. Het warme licht van de opgaande of ondergaande zon, maakt er een veel aangenamer plaatje van.

Het kasteel staat ook een ietsiepietsie schuin op je foto. Ik weet wel dat de toren uit zijn lood is, maar bij jou staat ie toch wat te schuin.

En een laatste puntje van kritiek betreft de takken in de voorgrond. Aangezien de foto ook gemaakt wordt door de mooie weerspiegeling van de burcht in het water, zou ik proberen om verstorende elementen te vermijden. .

Het kasteel en de weerspiegeling staan er wel scherp en volledig op: dat is alvast een pluspunt.

Ik zou zeggen: nog eens opnieuw proberen.
      en helemaal mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Compositorisch zou ik het kasteel nog wat naar rechts durven verplaatsen - op de foto :-)
        Maarten
        Canon 40D + en wat glas

Comment

Ik zou ook nog eens terug gaan bij minder fel licht en bij windstilte, zodat je een perfect rimpelloos water hebt. En inderdaad naar de avond toe zijn de lichtomstandigheden veel beter en als er wind staat dan valt ie meest 's avonds, dus twee vliegen in één klap.
          Anders een mooie foto

Comment

Working...
          X