Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kasteel, linear of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kasteel, linear of niet

Hierbij twee versies van het kasteel in Tillegem bos nabij Zedelgem.
    Wat verkiezen jullie?

groetjes
    Miguel
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Re: kasteel, linear of niet

Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
    Wat verkiezen jullie?
    Voor mij ... geen van beide.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik volg Jos

Op beide foto's helt het hele gebouw achterover en dat stoort geweldig vind ik.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

ga voor de kleuren voor de tweede opname, maar beiden wel effe rechttrekken hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
          Ik volg Jos

Op beide foto's helt het hele gebouw achterover en dat stoort geweldig vind ik.
          ik vond dat persoonlijk leuk. Maar ik geef u zeker geen ongelijk. Tenslotte ben ik nog zwaar aan het leren. Iedere tip word van harte genomen. Het gebouw zelf staat echter wel hoger dan de plaats waar ik de fotos nam. Deftig zijdelings kon ook al niet. Hebben jullie tips voor dergelijke situaties. Ik moet wel Zeggen dat ik de liveview nooit gebruik. Hoofdzakelijk had ik graag geweten of de kleuren goed zijn. Mvg miguel
          Last edited by micn; 7 april 2010, 09:44.
          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Hoofdzakelijk had ik graag geweten of de kleuren goed zijn. Mvg miguel
            in foto één zijn ze te verzadigd.
            in foto twee zijn ze goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
              Ik moet wel Zeggen dat ik de liveview nooit gebruik.
              Dat heb je ook helemaal niet nodig, en zeker niet voor dit soort foto's.

Comment

Ok het gebouw helt inderdaad achterover maar hoe kan men zoiets rechttrekken ? Kan dit bijvb gebeuren in aperture ? of met andere software ?

PS : Ik verkies ook de 2de foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                  Ok het gebouw helt inderdaad achterover maar hoe kan men zoiets rechttrekken ? Kan dit bijvb gebeuren in aperture ? of met andere software ?

PS : Ik verkies ook de 2de foto
                  KLIK!
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Dat klopt Jos : je zet daarmee het gebrouw recht maar de buitenste muren blijven scheef staan. Soms kan men zich niet anders opstellen en bekomt men dus inderdaad dergelijke resultaten. Is er dan geen enkel pgm met hetwelke men zoiets kan corrigeren.

Wijziging : kan me dit niet oplossen door bijvb gebruik te maken van een tilt and shift lens ? Of zie ik dat totaal verkeerd ?
                    Last edited by Dannyvg; 8 april 2010, 17:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                      ... Is er dan geen enkel pgm met hetwelke men zoiets kan corrigeren.

Wijziging : kan me dit niet oplossen door bijvb gebruik te maken van een tilt and shift lens ? Of zie ik dat totaal verkeerd ?
                      Tilt & shift objectieven zijn inderdaad ontworpen voor het fotograferen van architectuur. Als je echter niet recht voor de gebouwen staat, zal je nog altijd een perspectiefcorrectie moeten uitvoeren.
                      Zo'n correctie kan in elk fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma.
                      Of het resultaat nog natuurlijk oogt, is een andere vraag.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Tilt & shift objectieven zijn inderdaad ontworpen voor het fotograferen van architectuur. Als je echter niet recht voor de gebouwen staat, zal je nog altijd een perspectiefcorrectie moeten uitvoeren.
                        Zo'n correctie kan in elk fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma.
                        Of het resultaat nog natuurlijk oogt, is een andere vraag.
                        Ik heb het even geprobeerd in PS Jos en je verliest nogal een deel van de foto en het oogt precies niet meer zoals het moet. Precies of ik heb een Duvel te veel gedronken .
                        Staat wel erg scheef om nog deftig recht te trekken vrees ik.

Comment

Veel werk maar toch te doen met PTLens:

Verder een beetje minder verzadiging en ietsje verscherpt.
                          Het resultaat zou nog veel beter zijn als men van de originele foto zou vertrekken, maar echt veel aandacht heb ik er nu niet aan besteed, het ging hem over het rechtzetten.

minc, als je wilt dat ik die verwijder geef me dan een seintje.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Veel werk maar toch te doen met PTLens:
                            Verder een beetje minder verzadiging en ietsje verscherpt.
                            Het resultaat zou nog veel beter zijn als men van de originele foto zou vertrekken, maar echt veel aandacht heb ik er nu niet aan besteed, het ging hem over het rechtzetten.

minc, als je wilt dat ik die verwijder geef me dan een seintje.

Grtz, RF
                            Geen probleem
                            die PTlens heb ik vandaag als tip gekregen op het werk. toch efkes goed bekijken, ziet er inderdaad erg handig uit

Comment

Red Falcon : Ik las ergens in een post dat je destijds ook op zoek was naar PTlens. Heb je het dan finaal hier in Belgie of Nederland kunnen kopen ?
                              Alvast bedankt

Comment

Working...
                              X