Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Op beide foto's helt het hele gebouw achterover en dat stoort geweldig vind ik.
ik vond dat persoonlijk leuk. Maar ik geef u zeker geen ongelijk. Tenslotte ben ik nog zwaar aan het leren. Iedere tip word van harte genomen. Het gebouw zelf staat echter wel hoger dan de plaats waar ik de fotos nam. Deftig zijdelings kon ook al niet. Hebben jullie tips voor dergelijke situaties. Ik moet wel Zeggen dat ik de liveview nooit gebruik. Hoofdzakelijk had ik graag geweten of de kleuren goed zijn. Mvg miguel
Dat klopt Jos : je zet daarmee het gebrouw recht maar de buitenste muren blijven scheef staan. Soms kan men zich niet anders opstellen en bekomt men dus inderdaad dergelijke resultaten. Is er dan geen enkel pgm met hetwelke men zoiets kan corrigeren.
Wijziging : kan me dit niet oplossen door bijvb gebruik te maken van een tilt and shift lens ? Of zie ik dat totaal verkeerd ?
... Is er dan geen enkel pgm met hetwelke men zoiets kan corrigeren.
Wijziging : kan me dit niet oplossen door bijvb gebruik te maken van een tilt and shift lens ? Of zie ik dat totaal verkeerd ?
Tilt & shift objectieven zijn inderdaad ontworpen voor het fotograferen van architectuur. Als je echter niet recht voor de gebouwen staat, zal je nog altijd een perspectiefcorrectie moeten uitvoeren.
Zo'n correctie kan in elk fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma.
Of het resultaat nog natuurlijk oogt, is een andere vraag.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Tilt & shift objectieven zijn inderdaad ontworpen voor het fotograferen van architectuur. Als je echter niet recht voor de gebouwen staat, zal je nog altijd een perspectiefcorrectie moeten uitvoeren.
Zo'n correctie kan in elk fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma.
Of het resultaat nog natuurlijk oogt, is een andere vraag.
Ik heb het even geprobeerd in PS Jos en je verliest nogal een deel van de foto en het oogt precies niet meer zoals het moet. Precies of ik heb een Duvel te veel gedronken .
Staat wel erg scheef om nog deftig recht te trekken vrees ik.
Verder een beetje minder verzadiging en ietsje verscherpt.
Het resultaat zou nog veel beter zijn als men van de originele foto zou vertrekken, maar echt veel aandacht heb ik er nu niet aan besteed, het ging hem over het rechtzetten.
minc, als je wilt dat ik die verwijder geef me dan een seintje.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Veel werk maar toch te doen met PTLens:
Verder een beetje minder verzadiging en ietsje verscherpt.
Het resultaat zou nog veel beter zijn als men van de originele foto zou vertrekken, maar echt veel aandacht heb ik er nu niet aan besteed, het ging hem over het rechtzetten.
minc, als je wilt dat ik die verwijder geef me dan een seintje.
Grtz, RF
Geen probleem
die PTlens heb ik vandaag als tip gekregen op het werk. toch efkes goed bekijken, ziet er inderdaad erg handig uit
"PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."
Red Falcon : Ik las ergens in een post dat je destijds ook op zoek was naar PTlens. Heb je het dan finaal hier in Belgie of Nederland kunnen kopen ?
Alvast bedankt
Comment