Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hele mooi . Je gaat echt serieuze concurrentie worden voor je vriendin Hilde
Mooie compo, scherpte en DOF zitten goed. Goeie achtergrond. Nog ietsje meer diffuus gaan in je licht (flits). (Wel weer zonder de EXIFs, spijtig)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Hele mooi . Je gaat echt serieuze concurrentie worden voor je vriendin Hilde
Mooie compo, scherpte en DOF zitten goed. Goeie achtergrond. Nog ietsje meer diffuus gaan in je licht (flits). (Wel weer zonder de EXIFs, spijtig)
Dank je wel !!! Leuk zo'n reacties, maar wat bedoel je met iets meer diffuus gaan in je licht ?
snap dat niet
fabke
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Dank je wel !!! Leuk zo'n reacties, maar wat bedoel je met iets meer diffuus gaan in je licht ?
snap dat niet
Je belichting zit algemeen goed, dus het was zeker niet als negatieve kritiek bedoel, eerder als wat je nog zou kunnen verbeteren. (je kan het ook muggeziften noemen)
Met diffuus gaan bedoelde ik meer 'soft' zodat het licht (flits) minder merkbaar is op het onderwerp, maar wel met behoud van de 'intensiteit'. Zachter licht zodat het minder harder 'witte' spikkeltjes maakt op je onderwerp.
Maar zo is het ook een plaatje waar ik van hou. Mooi gedaan hoor.
De foto mag gerust ook een trapje hoger gepost worden
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Je belichting zit algemeen goed, dus het was zeker niet als negatieve kritiek bedoel, eerder als wat je nog zou kunnen verbeteren. (je kan het ook muggeziften noemen)
Met diffuus gaan bedoelde ik meer 'soft' zodat het licht (flits) minder merkbaar is op het onderwerp, maar wel met behoud van de 'intensiteit'. Zachter licht zodat het minder harder 'witte' spikkeltjes maakt op je onderwerp.
Maar zo is het ook een plaatje waar ik van hou. Mooi gedaan hoor.
De foto mag gerust ook een trapje hoger gepost worden
Hoi Saphi,
Had dit helemaal niet als kritiek opgevat hoor, heb echter géén flits gebruikt.
Ik weet niet waar het witte licht eigenlijk vandaan komt, de foto is genomen in de tuin heel laag bij de grond,het enige licht dat daar was, was de bewolkte hemel of misschien de reflexie van de witte plastick bak waar ik op steunde om zo onbeweeglijk mogelijk te zijn .... ???
Ivm die exif, ik dacht dat ik dit had kunnen oplossen maar helaas blijkt dit niet zo te zijn... moet ik verder uitzoeken dus.
Hier even de gegevens meegeven:
f 4,5 1/25 ISO 100 spotmeting flits: niet afgegaan
hopelijk kijk je nog even en geef je nog wat comment ivm de instellingen.
groetjes
fabke
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
De zon is natuurlijk onze grootste en beste lichtbron, zelfs als het beworlkt is, want dan is het licht nog beter dan bij fel brandende zon.
Waarschijnlijk komt het wit dus wel van de bak die je als steun gebruikte. Weinig aan te doen, tenzij er een doek over leggen. Het leek echt wel op een flits Zo zie je maar dat niet alles is wat het lijkt.
Ik ben echt wel verwonderd van je scherpte. 1/25 uit de hand, zelfs met steun. Knap.
imo, je instellingen zitten goed. Persoonlijk zou ik, om de sluitertijd te verhogen , naar 200 ISO gegaan zijn, om bewegingsonscherpte te vermijden want ik betrouw m'n handen niet op 1/25 (zonder VR). Ruis en andere artefacten zul je nog niet hebben op die ISO.
Dank voor uw uitleg, sluitertijd verhogen door de ISO te verhogen en zo daar moet ik nog zoveel van leren ... maar "blijven trainen" zeker ... en de raadgevingen in mijn oren knopen !!!
thanks, Fabke
Comment