Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wijnrode torentjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wijnrode torentjes

Ben benieuwd ... is dit een goeie ?
    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Re: Wijnrode torentjes

Hele mooi . Je gaat echt serieuze concurrentie worden voor je vriendin Hilde
    Mooie compo, scherpte en DOF zitten goed. Goeie achtergrond. Nog ietsje meer diffuus gaan in je licht (flits).
    (Wel weer zonder de EXIFs, spijtig)
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

heerlijke foto klopt volledig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        Mooie compo, scherpte en DOF zitten goed. Goeie achtergrond. Nog ietsje meer diffuus gaan in je licht (flits).
        (Wel weer zonder de EXIFs, spijtig)
        Dank je wel !!! Leuk zo'n reacties, maar wat bedoel je met iets meer diffuus gaan in je licht ?
        snap dat niet
        fabke
        Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
          Dank je wel !!! Leuk zo'n reacties, maar wat bedoel je met iets meer diffuus gaan in je licht ?
          snap dat niet
          Je belichting zit algemeen goed, dus het was zeker niet als negatieve kritiek bedoel, eerder als wat je nog zou kunnen verbeteren. (je kan het ook muggeziften noemen)
          Met diffuus gaan bedoelde ik meer 'soft' zodat het licht (flits) minder merkbaar is op het onderwerp, maar wel met behoud van de 'intensiteit'. Zachter licht zodat het minder harder 'witte' spikkeltjes maakt op je onderwerp.

Maar zo is het ook een plaatje waar ik van hou. Mooi gedaan hoor.
          De foto mag gerust ook een trapje hoger gepost worden
          Last edited by saphi; 24 maart 2010, 12:03.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

Je belichting zit algemeen goed, dus het was zeker niet als negatieve kritiek bedoel, eerder als wat je nog zou kunnen verbeteren. (je kan het ook muggeziften noemen)
            Met diffuus gaan bedoelde ik meer 'soft' zodat het licht (flits) minder merkbaar is op het onderwerp, maar wel met behoud van de 'intensiteit'. Zachter licht zodat het minder harder 'witte' spikkeltjes maakt op je onderwerp.

Maar zo is het ook een plaatje waar ik van hou. Mooi gedaan hoor.
            Hoi Saphi,

Had dit helemaal niet als kritiek opgevat hoor, heb echter géén flits gebruikt.
            Ik weet niet waar het witte licht eigenlijk vandaan komt, de foto is genomen in de tuin heel laag bij de grond,het enige licht dat daar was, was de bewolkte hemel of misschien de reflexie van de witte plastick bak waar ik op steunde om zo onbeweeglijk mogelijk te zijn .... ???
            Ivm die exif, ik dacht dat ik dit had kunnen oplossen maar helaas blijkt dit niet zo te zijn... moet ik verder uitzoeken dus.
            Hier even de gegevens meegeven:

f 4,5 1/25 ISO 100 spotmeting flits: niet afgegaan

hopelijk kijk je nog even en geef je nog wat comment ivm de instellingen.

groetjes
            fabke

Comment

Naar dit soort fotos keer ik graag terug

De zon is natuurlijk onze grootste en beste lichtbron, zelfs als het beworlkt is, want dan is het licht nog beter dan bij fel brandende zon.
              Waarschijnlijk komt het wit dus wel van de bak die je als steun gebruikte. Weinig aan te doen, tenzij er een doek over leggen. Het leek echt wel op een flits Zo zie je maar dat niet alles is wat het lijkt.
              Ik ben echt wel verwonderd van je scherpte. 1/25 uit de hand, zelfs met steun. Knap.
              imo, je instellingen zitten goed. Persoonlijk zou ik, om de sluitertijd te verhogen , naar 200 ISO gegaan zijn, om bewegingsonscherpte te vermijden want ik betrouw m'n handen niet op 1/25 (zonder VR). Ruis en andere artefacten zul je nog niet hebben op die ISO.

Comment

Dank voor uw uitleg, sluitertijd verhogen door de ISO te verhogen en zo daar moet ik nog zoveel van leren ... maar "blijven trainen" zeker ... en de raadgevingen in mijn oren knopen !!!

thanks, Fabke

Comment

Wow! Heel mooi van vorm en kleur.
                  Ik wil ook macro's gaan doen en je geeft me hoop omdat je dit uit losse hand hebt geschoten.
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

heb niks liever hoor, werkt alleen maar in ons voordeel... lekker samen ideetjes zoeken...

volledig mee eens!!!

knappe foto...en zonder statief!!!! daar kan ik met mijn bibberhanden alleen maar van dromen...

groetjes
                    hilde
                    groetjes
                    hilde

Comment

Zal hier weinig woorden aan vuil maken. Mooi om zien. Goed bezig

Comment

heel mooi, maar het kader er net te veel aan.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                        X