Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onkruidbloempje in mijn tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: onkruidbloempje in mijn tuin

Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
    Ik denk dat je "stacking" bedoeld. Mijn vriendin, ....Weet u misschien een programma voor mac hiervoor ?
    Juist 'Focus Stacking' is de techniek.
    Photoshop kan dat ook: Samengevat: Layer gebruiken per foto, alignen, Blend -> stacking
    Ik gebruik 'Combine Z' (freeware) maar heb geen idee of die voor Mac bestaat. Ik gebruik ook een betalend pakket 'Helicon Focus' en die bestaat wel voor Mac.
    Last edited by saphi; 23 maart 2010, 13:13.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

ik vind dit wel een hele mooie!
      op je buik gelegen?
      mooi scherp op de draadjes

groetjes
      hilde
      groetjes
      hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
        Hey Fabke,

diene link verplaatsen "IMG" lukt me niet.
        Ik krijg die niet versleept ...???
        En als ik in photoshop naar 400KB ga heb ik nog ongeveer 450 px ... wat veel ruis en dergelijke geeft. Is dat normaal?

Ben ne moeilijke he :-)
        Dag Roel, sorry dat ik zo laat reageer maar ik moest werken vandaag.

Ik sleep de link op tinypic niet naar BD maar dubbelklik die en doe cmd-C en cmd-V, zoals bij windows eigenlijk he ctrl-C en ctrl-V.

Wat betreft de photoshop, je zegt als ik naar 400 Kb ga, daar begrijp ik niet goed wat je bedoeld. In afbeeldingsgrootte bepaal ik de pixels, namelijk 900 op de langste zijde.
        Daarna bij het opslaan voor web en apparaten zie je rechts onderaan de pixels staan, die wijzigen niet bij mij. links onderaan onder de foto zie je de Kb, als je meer dan 400 Kb hebt kun je dat bovenaan wijzigen door bv maximaal te vervangen door 'zeer hoog' of bij kwaliteit de 100 een beetje minder te zetten, op deze manier zie je onderaan de Kb van de foto verminderen, maar de groote van de pixels wijzigt bij mij niet.
        Wat die ruis betreft, dat weet ik ook niet, wellicht komt dit doordat je maar 450 px meer hebt ???
        Ik heb photoshop CS4, ik weet niet welke jij hebt en of dit verschil in venster geeft natuurlijk.
        Hopelijk helpt mijn uitleg, laat eens iets weten.
        Als het nog niet duidelijk is, vraag je het maar hoor, als ik het zelf weet natuurlijk

succes,
        fabke
        Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Comment

Working...
        X