Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
2 natuur foto's
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: 2 natuur foto's
Zonder EXIFs is het wat moeilijker.
#1 lijkt met een klein F-getal genomen. ik mis wat scherpte en indien het onderwerp de bruine blaadjes zijn moet de focus dus daarop liggen met voldoende DOF. De achtergrond is goed, maar het takje mag ook weggelaten worden. Wel een mooie compo
#2 is het onderwerp te donker tegen de felle achtergrond (die op sommige plaatsen neigt naar overbelichting). In zo'n situatie kun je best nog wat inflitsen om je onderwerp te doen uitkomen. Compo is niet slecht, maar iets dichterbij, om meer detail te zien in je onderwerp is nog beter.Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
-
Het was inderdaad de bedoeling om die blaadjes scherp te krijgen.Van de 10 foto's (van hetzelfde object) is dit toch zeker de beste. Takje kan weg, maar het stoort mij niet.
De tweede is in slecht licht genomen.Last edited by Kimberly; 22 maart 2010, 12:04.
Comment
-
ik vind beide foto's nogal mager van inhoud en compositie.
zoom eens wat uit, dan krijg je meestal interessantere foto's.
tenzij je je gaat toeleggen op macro, maar dan moeten de foto's wel technisch helemaal in orde zijn.
(omdat het met macro om het onderwerp draait en er weinig plaats is voor artistieke vrijheid.)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk berichtTweede vind ik de mooiste maar ik kan in deze periode verdomde last hebben van de pollen die die dingen ronstrooien..... hatsjie.....
Tot zover dank voor de reacties.
Comment
Comment