Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Struggle for life

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Struggle for life

Hoi,

Afgelopen druilerige zondag dit plaatje gemaakt. Wat is goed en wat kan beter volgens jullie?

Nikon D90, 18-105 VR
    Brandpuntsafstand 85 mm
    F 5,6
    1/50 sec.
    Iso 200
    Belichtingscomp. -1 stap.

Alvast bedankt voor het kijken.

Greets,
    Edje C
    Last edited by Edje C; 22 maart 2010, 23:48.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Struggle for life

scherpte had op de boomstam met dat prikkeldraad erin mogen liggen.
    ipv op dat los hangende deel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey Bouk,

Heb er verschillende foto's van genomen.Deze is dan misschien al ietsje beter, of ook net weer niet .

Bedankt voor de tip, neem ik zeker mee naar de volgende shoot.

Groetjes,
      Edje C
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Zoals Bouk voorstelde maar dan net iets groter diafragma, mis een beetje scherpte.
        Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
        Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
          Hey Bouk,

Heb er verschillende foto's van genomen.Deze is dan misschien al ietsje beter, of ook net weer niet
          deze is nergens scherp hoor.
          grt,bouk.

Comment

Het idee is er, maar gemis aan scherpte en een te kleine scherptediepte vergallen wat de foto.
            Focus op de boom, waar de ijzerdraad inkerft en dan herkadreren voor een goede compo. F11 of hoger zou beter zijn, maar dan ga je het moeilijker halen ivm met sluitersnelheid. 1/50 uit de hand, zoals je nu hebt, voor die brandpuntsafstand is te doen, maar je zit krap om bewegingsonscherpte te vermijden.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Hallo Bouk,

Er is inderdaad niet heel veel scherpte op de tweede foto te bespeuren , scherpstelpunt is hier de plek waar de draad in de boom verdwijnt, maar er zit ook wat bewegingsonscherpte in vrees ik.

Hallo Saphi,

Bedankt voor de tips, de scherpte kan inderdaad nog een heel stuk beter.
              Ik heb er nog eentje (de laatste) uit de serie gehaald en deze wel wat bewerkt (voor zover ik iets van Photoshop ken toch).

Zelf vind ik deze het meest in de buurt komen van wat ik wilde vastleggen, maar het is nog lang niet de technisch perfecte foto natuurlijk.
              Blijven oefenen, zoeken en verbeteren is de boodschap hé.

Groetjes,
              Edje C

Comment

nou begint het erop te lijken hoor Edje.
                grt,bouk.

Comment

Zelf vind ik deze het meest in de buurt komen van wat ik wilde vastleggen, ....
                  'k vind die ook de beste van wat je hebt laten zien voor dit onderwerp
                  Ware het niet van het overbelichte stuk witte kabel, die met veel aandacht gaat lopen, is dit zeker niet slecht

Blijven oefenen, zoeken en verbeteren is de boodschap hé.
                  Absoluut, maar even belangrijk is er veel plezier aan blijven beleven
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Hoi heren,

Bedankt voor de comments , het doet deugd om te merken dat ik toch al enige vordering begin te maken .

Inderdaad jammer van dat stukje witte draad, ik heb er al ook al veel op gevloekt hoor, het neemt inderdaad veel aandacht weg nu. Volgende keer als ik er naar toe ga ben ik gewapend met jullie goede tips en een tangetje om de foto nog beter te krijgen .

Groetjes,
                    Edje C.

Comment

Working...
                    X