Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paardenmolen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paardenmolen

F10
    1/125
    ISO400
    18mm

Moeilijk, moeilijk...
    Ik wilde de beweging van de molen vastleggen, maar bij gebrek aan statief mocht de sluitertijd ook weer niet té laag.
    Ik vond de 'vlag' rechts boven op het moment van de opname een heel goed idee. Achteraf twijfel ik ...

Enfin... laat maar weten wat er beter kan. Ik ben al te lang naar de foto aan 't staren om er nog zelf uit te geraken

Thx,
    Peter
    Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Re: Paardenmolen

Als je echt de beweging zichtbaar wil maken, dan zal de sluitertijd toch wat langer moeten zijn. Een statief is dan de beste manier om de camera lang genoeg stil te houden.
    Hier een voorbeeldje met een sluitertijd van 2 sec:

Als je de foto wat later had gemaakt, dan zou de verlichting beter uitkomen.

De vlag had ik zelf ook liever niet in beeld gezien, en de kerktoren steekt uit het dak van de paardenmolen. Probeer een compositie te maken waarbij de paardenmolen niet pal in het midden van het beeld komt (maar dat is natuurlijk ook niet altijd even gemakkelijk op een kermis).

Het is moeilijk om een perfecte foto te maken, ik zie ook niet altijd alles wanneer ik door de zoeker kijk...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Working...
    X