Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Rosse Dakhaas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Rosse Dakhaas

    In Antwerpen noemen ze een poes ook wel eens een 'dakhaas'

    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

  • #2
    Re: De Rosse Dakhaas

    Zeker niet slecht, maar ze kan nog wat verscherping gebruiken, en in het vervolg zou ik hem op deelmeting zetten, nu vind ik de kat een heel klein beetje onderbelicht.
    Nog een opmerking, waarom heb je voor f8 gekozen? Ik zou een groter diafragma (kleiner getal) gekozen hebben zodat de de achtergrond (witte schoorsteen) minder zou opvallen.
    Maar dit is zeker geen slechte foto voor in de beginnershoek, mijns inziens zit je al bij de betere beginners
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: De Rosse Dakhaas

      Mooie kleuren!
      FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

      Comment


      • #4
        Re: De Rosse Dakhaas

        LaurentS, sorry, maar mijn mening staat volledig haaks op die van jou

        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Zeker niet slecht, maar ze kan nog wat verscherping gebruiken,...
        Verscherping is volgens mij niet nodig... staat er toch mooi scherp op?
        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        ... en in het vervolg zou ik hem op deelmeting zetten, nu vind ik de kat een heel klein beetje onderbelicht.
        Als de kat al onderbelicht is (waar ik persoonlijk aan twijfel) stoort het mij in ieder geval niet. Alle details zijn zichtbaar, geen dichtgelopen donkere stukken, niets uitgebrand... volgens mij een heel evenwichtige belichting.
        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Nog een opmerking, waarom heb je voor f8 gekozen? Ik zou een groter diafragma (kleiner getal) gekozen hebben zodat de de achtergrond (witte schoorsteen) minder zou opvallen.
        De schoorsteen minder laten opvallen? Vooral niet doen, draagt bij aan de compositie en is onderdeel van de natuurlijke habitat van de 'dakhaas'
        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Maar dit is zeker geen slechte foto voor in de beginnershoek, mijns inziens zit je al bij de betere beginners
        Daar ben ik wel mee akkoord ... Ik zou het zelf gerust een trapje hoger zetten, want daar zie ik toch vaak foto's die ik veel minder vind dan deze.

        Kortom: prachtige foto

        LaurentS, 't is maar een persoonlijke mening hoor, misschien heb jij het wel bij het rechte eind en ga ik weer door iemand anders over de hele lijn tegengesproken worden

        Grtz,
        Peter
        Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

        Comment


        • #5
          Re: De Rosse Dakhaas

          @gilpet71: Om mijn mening eventjes te ondersteunen,heb ik de vrijheid genomen om de foto heel snel te bewerken in Lightroom. (vanalleswa, als je dit niet wilt, zeg het maar, dan haal ik dat er af )

          Zo vind ik ze iets beter, de kat oogt minder grijzig en de kleuren nog iets frisser en de foto is ietsje scherper.

          Bij nader inzien, denk ik niet dat het ligt aan jouw vanalleswa, maar aan tinypic, ik heb het ook eens geprobeerd en mijn bewerkte foto lijkt veel mooier, scherper,helderder in Lightroom dan op het web door tinypic. Probeer het eens up te loaden via Flickr? Normaal gezien uploaden die de foto's zonder verlies van kwaliteit
          Last edited by LaurentS; 6 maart 2010, 16:47.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: De Rosse Dakhaas

            prima opname en de schoorsteen hoort erbij.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: De Rosse Dakhaas

              Prima zoals die nu is. Mag een trapje hoger
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: De Rosse Dakhaas

                Bedankt iedereen voor de comments
                Mvg, Marc
                Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                http://fotos.mdlfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: De Rosse Dakhaas

                  Machtig portret zeg !
                  Scherpte is PERFECT: alles wat scherper is doet de vacht van een dier onnatuurlijk lijken.
                  Ik worstel wel een beetje met de felle belichting van de schoorsteen. Maar aan dat natuurlijk licht kan je nog weinig verhelpen in bewerking vrees ik.
                  Zeer goed in het beginnershoekje!
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Rosse Dakhaas

                    Hoi,

                    Ik vind dit ook een hele mooie en sterke foto. Je ziet ook echt dat deze rosse dakhaas een of ander plannetje aan het uitbroeden is, en dat vind ik schitterend in deze foto.

                    Groetjes,
                    Edje C
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Rosse Dakhaas

                      Mooie kleurtjes, fraai geportretteerd. Je kan hier wel over van alles gaan beginnen te
                      muggenziften maar uiteindelijk zul je gewoon moeten toegeven dat het een mooi plaatje
                      is. Meer van dat, zou ik zeggen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Rosse Dakhaas

                        Foto is goed zoals ie is. Schoorsteen zeker NIET wegclonen.
                        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Rosse Dakhaas

                          Mooie compo, kleuren en scherpte !!
                          Grtz

                          Bart

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Rosse Dakhaas

                            knappe foto

                            Comment

                            Working...
                            X