Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hond te water

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hond te water

Goedemiddag samen.

Net wat foto's gemaakt van de hond in het water.

Ben benieuwd of ik de sluitertijd (1/1500 ) goed gekozen heb. Nog te laag ?

En is het mogelijk om een zwarte voorwerp (hond in dit geval) beter uit te laten komen ?

Ieder commentaar is welkom.

Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 250,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 1/1500 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 1000
    Compensation: EV 0/1

Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 250,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 1/1500 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400

Re: Hond te water

Het ziet er allemaal wat mistig uit. Ik heb dit ook al vaak voorgehad en vraag mij nog steeds af hoe dit exact komt (bewolkt weer? niet genoeg licht?). Als hier iemand duidelijkheid in kan brengen? Je kan het wel bewerken maar dat doe ik ook liever zo weinig mogelijk. Voor de rest vind ik het wel geslaagde foto's. Leuk om te zien hoe het beestje plezier heeft en hoe het water in het rond spat.
    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

Re: Hond te water

Iso 1000 1/1500
      Maak uw sluiterstijd langer, daardoor kun je uwe iso laten zakken waardoor je de ruis verminderd.
      Stel je toestel in op de stand dat je constant scherp stelt. Lees je handboek eens aandachtig door.
      Je hebt hier een donkere hond en een relatief licht achtergrond.
      Ietsjes overbelichten zodat je hond beter belicht is; Dat moet je proefondervindellijk bepalen.
      Denk er ook aan dat hoe langer de brandpuntsafstand is, hoe stiller je uw kamera moet houden. Als je het kamerahuis 1mm beweegt dan gaat het uiterste van uw lens mischien 1cm beweging. Hoe langer hoe groter de beweging en het gevaar voor onscherpte. zeker bij een bewegend onderwerp.
      Realiseer u ook dat dit een zeer moeilijke dicipline is in de fotografie.
      Oefen daarom bij goede lichtomstandigheden. Fotografie heeft licht nodig zeker in het begin
      Leer ook iets over het onderwerp dat je wil fotograferen.
      Bv hier. Als je de hond bekijkt tijdens het lopen, dan zul je opmerken dat tijdens het lopen er een moment is dat hij bijna niet beweegt maar een stukje in de lucht zweeft.
      Dat is dan het moment voor af te drukken, omdat dan de hond niet veel beweegt.
      Het komt er dan op aan te oefenen in de timing. Je moet in dat geval ok wat geluk hebben

Foto 1 heb je goede detalis in de vacht,kwa belichting is die goed maar het licht is niet goed waardoor je een wat miserige foto hebt. Dus je hebt de hoeveelheid licht maar ook de kwaliteit van het licht.
      Probeer altijd op de ogen scherp te stellen

Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
      X