Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rally Spa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rally Spa

    Mijn eerste poging tot het fotograferen van autosport. Hier een deeltje van mijn reeks. Laat de comentaren maar komen.





    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

  • #2
    Re: Rally Spa

    Ziet er lekker onveilig uit voor het publiek!!

    In het algemeen zou ik de auto er groter op zetten ... (minder rommel rond de foto)
    Bij de 2e foto laat je beter die fotograaf op de voorgrond weg.

    De eerste is dan mijn favo

    Comment


    • #3
      Re: Rally Spa

      Ik zou de foto's ook wat meer gecropt hebben (als ze dit toelieten), denk dat dit een mooier resultaat zou geven.

      Foto 1 is de leukste uit de reeks doordat hij scheef staat. Komt goed uit bij deze foto.
      Foto 2 en 3 vind ik wat minder spannend.

      De fotograaf bij foto 2 zou ik niet wegdoen, dat zou teveel gecropt zijn dan en de stofwolk achter de auto stopt dan ook zo abrupt.
      Keep on trying (en dus nog veel met mij naar autosport gaan kijken )
      Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Rally Spa

        Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
        De fotograaf bij foto 2 zou ik niet wegdoen, dat zou teveel gecropt zijn dan en de stofwolk achter de auto stopt dan ook zo abrupt.
        Ik had het niet over croppen ;-) gewoon opletten bij het nemen

        Comment


        • #5
          Re: Rally Spa

          Ik heb geprobeerd om in te zoomen maar vaak stond de auto er niet helemaal deftig gecadreerd op of was deze niet scherp genoeg op de gewenste plaatsen. Mijn lens stond vrij groot open doordat ik een snelle sluitertijd nodig had en ik niet te ver in de iso's wou gaan. Nog veel oefenen met snelle objecten te fotograferen zal dus de boodschap zijn vermoed ik.
          Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

          Comment


          • #6
            Re: Rally Spa

            Mooie kleuren!
            Van mij mag die fotograaf er zijn. Dat halve manneke op de derde foto daarentegen...
            Heb je al eens een goede polarisatiefilter geprobeerd? Daarmee draai je de reflecties in de ruiten grotendeels weg -zoniet volledig weg, en de kleuren worden er nog dieper van.

            Comment


            • #7
              Re: Rally Spa

              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Heb je al eens een goede polarisatiefilter geprobeerd? Daarmee draai je de reflecties in de ruiten grotendeels weg -zoniet volledig weg, en de kleuren worden er nog dieper van.
              Gebruik je die ook tijdens races? Want ik had eraan gedacht, maar ik vond niets om te regelen in welke richting hij moest gedraaid zijn, dus heb ik het maar gelaten tijdens de rally...
              Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Rally Spa

                Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
                Gebruik je die ook tijdens races? Want ik had eraan gedacht, maar ik vond niets om te regelen in welke richting hij moest gedraaid zijn, dus heb ik het maar gelaten tijdens de rally...
                Als je door je zoekvenster geen effect ziet draai je hem een kwartslag voor volledige werking. De autoruit hoeft er dan nog niet te zijn: let op wat er nog zoal reflecteert,... het vochtige gebladerte bijvoorbeeld.

                Comment

                Working...
                X