Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begijnhof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Begijnhof

Meer foto's op : http://www.flickr.com/photos/fobach/

Re: Begijnhof

Mooie foto, ware het niet van die "witte" lucht/hemel/wolken.
    Het 'eeuwige' probleem .
    Er zijn hier als postjes genoeg die daarover handelen, dus eventjes opzoeken zou ik zeggen. Ik heb (hopelijk mag ik binnenkort zeggen had ook altijd hetzelfde voor. Ik ga binnen een paar weken tijdens een reis honderden foto's maken en deze keer probeer ik alle tips uit om witte/overbelichtte/uitgebrande hemels te vermijden. Ik probeer ook eens HDR in dergelijke omstandigheden. Afwachten wat het wordt.
    RAW zie ik niet zitten wegens : handleiding eens doorgenomen en ziet er voor mij uit als een mengeling van chinees, grieks, latijn .....
    Groetjes
    Eric

Comment

uitgebrande lucht hoeft niet perse slecht te zijn.
      kan ook een stijlkenmerk zijn.
      goede, sprekende foto's hoeven niet steeds aan de maatstaven van technische perfectie te voldoen.
      vind het hier bijvoorbeeld esthetisch niet storen.

Comment

Ik heb die uitgebrande luchten reeds jaaaaaaren en, ik kan er niet aan doen, maar ik vind ze niets hebben. Als je op de plek zelf een mooie lucht ziet en op je foto een bleke/witte vlek..... neen sorry maar niet voor mij
        Wij gaan binnenkort naar Cyprus en ik hoop op veel blauwe lucht of blauwe lucht met wolken, en dan maar proberen
        Groetjes
        Eric

Comment

Ik zie bij deze foto een beetje letterlijk de bomen door het bos niet meer.

Je zou niet zeggen dat het een begijnhof is, voor mij is de compo niet echt geslaagd.

Comment

Het was een bewolkte ietwat miste lucht toen ik de foto getrokken heb. Dus het wit verschil tussen de realiteit en foto valt wel mee ze.

Het is wel zo dat ik het op andere foto's ook wel geregeld heb dat de lucht veel te wit is. Ik ga ook nog eens goed moeten lezen welke middeltjes er zijn om dit zo weinig tot niet te hebben in een foto.

De compositie heb ik bewust zo gekozen omdat die lange scheefgewaaide bomen toch wel typisch zijn voor dit begijnhof.

Grtz Pj

Comment

Toch mooie compositie !

Comment

Merci voor de reacties

Comment

Wat is er verkeerd aan die lucht? In deze tijden hebben we meer dergelijke lucht dan rivieralucht. Die lucht is typisch voor onze contreien en versterkt hier zeker het onderwerp.
                  De bomen hebben ondanks hun hardheid voldoende tekening en kleur en de compositie vind ik best te pruimen.

Comment

mooie plaat, pas op met uitgebrand wit in de lucht, kan moeilijk zijn om dit onder controle te houden. voor de rest een prima plaat voor mij.
                    Canon eos 7D

Comment

Bomen zijn me hier toch net iets te prominent aanwezig. Goed, ze horen bij het Begijnhof,
                      zoals Brugge en zijn koetsen of bootjes, maar je hebt daar toch een paar plaatsen waar je
                      een beter evenwicht (en rust) tussen groen en architectuur kunt bekomen.

Comment

Working...
                      X