Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
beweging
Collapse
X
-
-
Re: beweging
foto 1: de sfeer voor mij heel dromerig soft, in tegenstelling tot mijn herinnering aan de werkelijkheid, heel mooi gedaan.
foto 2: zie ik meer van de forse vlakken en lijnen terug, knap en mooi dit vervreemdende effect met lichtinval door je standpunt / lensvertekening.
-
Met foto 1 heb ik geen binding. Het is wel een mooie warme kleur.
Foto 2 trok mijn aandacht veel sterker maar ik kreeg mijn blik niet rustig. Heen en weer schietend tussen het lilablauw en het lichte plafond. Omdat ik met de situatie ter plekke geen relatie heb, ga ik maar puur op mijn eigen gevoel voor schoonheid af. Zelf zou ik een stuk terugkroppen vanuit de linkeronderhoek (beeldverhouding niet wijzigen) tot het lichte plafond geheel weg is. Voor mij wordt de plaat er zelfs warmer door en het lilablauw sterker.
Maar ook ongewijzigd zeker geen slechte plaat.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Dan ga ik hier even een afwijkende mening hebben....
Juist de eerste vind ik erg sterk ! Juist het contrast tussen de bewegende mensen en de mensen die vrijwel stil staan bij de tafel vind ik erg sterk ! De grote voorgrond had bij deze voor mij iets kleiner gemogen, maar juist dat contrast tussen het vluchtige van de mensen die doorlopen en de mensen die alle aandacht ergens voor hebben vind ik erg mooi.
De kleur is inderdaad wel iets gelig, maar dat daar stoor ik me niet zo aan. Het heeft ook wel iets dromerigs.
De 2de spreekt me minder aan... Alles staat er netjes op, maar de uitstraling is veel vlakker...
Comment
Comment